• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Direkt på SAS hemsida. :)

Du bör få upp den när du loggar in på din SAS-sida och ska boka med poäng. Om inte så får du ringa till SAS Tallin, 018-480 91 67, det krävs också om du ska boka med annat bolag än SAS. Det har varit lång kö på senaste, så räkna med en eller två timmar.

Alternativt ringer du 018-4809167 @TomasBStockholm

Tack för hjälp!
Jag tror det blir med SAS, de har bra resor dit jag ska (Hong kong, direkt dessutom). Måste bara få min voucher också.
Vet nån ungefär vad det skulle kosta att boka en sån resa, och uppgradera till plus resp. "business"? I poäng eller pengar? (Inser såklart att det varierar men ungefär).
 

alfons

Cartier
Tack för hjälp!
Jag tror det blir med SAS, de har bra resor dit jag ska (Hong kong, direkt dessutom). Måste bara få min voucher också.
Vet nån ungefär vad det skulle kosta att boka en sån resa, och uppgradera till plus resp. "business"? I poäng eller pengar? (Inser såklart att det varierar men ungefär).

https://www.flysas.com/upload/Eurobonus/Star/Star_Alliance_chart.pdf Se priserna för respektive klass. Det kan vara svårt att hitta resor för poäng med SAS då det är ett mindre bolag än ex Lufthansa, Thai etc (lägre tillgänglighet med bonusresor). I pengar kostar en sådan resa under 1000 kr (skatter och avgifter) med SAS mer för andra bolag. Betalar 2 500kr / skalle för business med Swiss till USA.
 

joca

Patek
2-Faktor
Tack för hjälp!
Jag tror det blir med SAS, de har bra resor dit jag ska (Hong kong, direkt dessutom). Måste bara få min voucher också.
Vet nån ungefär vad det skulle kosta att boka en sån resa, och uppgradera till plus resp. "business"? I poäng eller pengar? (Inser såklart att det varierar men ungefär).
Min kollega åkte 2 pers till USA i Business för 90 000 poäng. Med kupong blir det då 90 000 för två personer.

Med andra bolag än SAS blir det lite dyrare. 120 000 för Business till Maldiverna t.ex. och jag har för mig att Mexico också kostar 120k poäng för två med kupong.

Betalar 2900/person i skatt till Maldiverna i Business.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
En fråga; har SAS Eurobonus poängen ngn tidsfrist? Så att de måste användas inom ett visst antal månader efter att man tjänat in dem eller går de ackumulera över hur lång tid som helst?
 

alfons

Cartier
En fråga; har SAS Eurobonus poängen ngn tidsfrist? Så att de måste användas inom ett visst antal månader efter att man tjänat in dem eller går de ackumulera över hur lång tid som helst?

Japp, tror det är 5 år från grundstatus sen varierar det mellan guld, diamond och Pandion där de finns for life.
 
D

Deleted member 9585

Guest
Hejsan, är det någon idé för mig som är 19 och relativt låg spend att skaffa Amex Gold eller SAS kort?
 
D

Deleted member 9585

Guest
Alla bäckar små.. kan du motivera kostnaden och vill ha ett kreditkort, så kör!
Just kostnaden verkar det som att jag inte behöver tänka på första året då det är gratis utan tänker mest på det här med poängintjäning, hur stor spend måste jag ha för att få till en business resa till asien, främst därför jag vill skaffa korten, bra reseförsäkring och just det här med poängsamlandet
 

alfons

Cartier
Just kostnaden verkar det som att jag inte behöver tänka på första året då det är gratis utan tänker mest på det här med poängintjäning, hur stor spend måste jag ha för att få till en business resa till asien, främst därför jag vill skaffa korten, bra reseförsäkring och just det här med poängsamlandet

Får du ihop 150K får du halva priset på poäng så då kan du klara det på 45 000 annars är det 90 000 Ebb som gäller. Du ska spendera ca 600K för 90 tusen ... bjuder du in går det lite snabbare.
 

atco

Omega
En fråga angående Amex Eurobonus.
Om man har ett extrakort, är det då den sammanlagda spenden på båda korten som räknas för att berättigas till 2-4-1?
 

johpe

Panerai
2-Faktor
En fråga angående Amex Eurobonus.
Om man har ett extrakort, är det då den sammanlagda spenden på båda korten som räknas för att berättigas till 2-4-1?
En tilläggsfråga på det; om man oxå har ett eurobonus master card kopplat till samma euro bonus är det då sammanlagda spendera från alla kort?
 

johpe

Panerai
2-Faktor
En fråga till... :)
Sätter ni in pengar i förväg på Amex för att slippa ränta när ni tar ut pengar i en bankomat? Om man läser deras villkor verkar det annars bli ränta från första stund tills man betalar fakturan.
 

Lolle

Panerai
Tar aldrig någonsin ut pengar på Amex.
Samma här, betalar med kortet särskilt i jobbet och sen betala fakturan när den kommer så håller du det räntefritt, inga kontantuttag.

Om du är nära 150k spend men ej kommer upp till det så betala ev någon räkning men då börjar det bli mindre förmånligt tyvärr då betalningsförmedlarna tar en avgift.
 
Topp