• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Totte

Panerai
image.jpeg
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Hej, lite sugen på samla poäng men valet står mellan Amex eb premium och amex gold.

Kommer garanterat upp till 150k spend så en 2-4-1 av premium lockar men hur ser resorna ut? Får man välja vart man vill i världen att åka där SAS/Star flyger till? Och vad menas med välja bonusresorna? ex. kan man bara välja att få använda 2-4-1 eller poängen att åka till Chicago för att dem nu har en bonusresor dit?

Amex gold: Du får Lounge Access med 4 kostnadsfria besök per år och om jag läst rätt så kan man använda sina bonus poäng på många fler resebolag?
t.e.x så har jag åkt med SAS 1-2gånger under senaste 10åren och åker hellre med Qatar/ Emirates.
Hur mycket är Amex gold poängen värda när jag lägger dem på andra resebolag? typ 150k poäng får jag 1000kr rabatt på en resa? mer? mindre?

Reser ca 2-4gånger per år
Du kan resa vart du vill i världen med poäng i alla klasser inom SAS och Star Alliance med 2-4-1, givetvis så länge du har poäng så att det räcker. Amex gold poängen är sämre än EB-korten, minns dock inte exakt hur mycket sämre.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Lurar också på preem... Man behöver väl inte ha ikanobank för att få checken inbetalad på konto??
Är återbetalningen över 500 (har jag för mig) det kvartalet så kommer det automatiskt tillbaka på kreditkontot. Dvs, handlar du för minst 50000 per kvartal så behöver du aldrig ringa de trevliga smålänningarna (Ikanobank). :)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hur bra är amex platinum för nattklubbar i stockholm? Jag kan inte riktigt lyckas läsa mig till var det gäller, även vilka restauranger kan man använda concierge servicen hos?
 

BOTL

Panerai
Hur bra är amex platinum för nattklubbar i stockholm? Jag kan inte riktigt lyckas läsa mig till var det gäller, även vilka restauranger kan man använda concierge servicen hos?

Finns inga undantag vad jag vet, bara ringa så löser dem det. Måste säga att amex kundservice slår handelsbankens Consierge med hästlängder.
 

BOTL

Panerai
Använder de inte samma?

Nej Amex har egen. Det är tydligen Falck som sköter consiergen åt övriga banker. Två gånger har de vägrat hjälp (boka tågbiljett) och i efterhand har de bett om ursäkt för det ingick tydligen i deras tjänster. Tur att de spelar in samtalen, då ska det tilläggas att vi inte ringer dit mer än 3-4 ggr per år för att nyttja deras tjänster
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Nej Amex har egen. Det är tydligen Falck som sköter consiergen åt övriga banker. Två gånger har de vägrat hjälp (boka tågbiljett) och i efterhand har de bett om ursäkt för det ingick tydligen i deras tjänster. Tur att de spelar in samtalen, då ska det tilläggas att vi inte ringer dit mer än 3-4 ggr per år för att nyttja deras tjänster

Okay, hört att de skulle ha samma concierge. Bara varit i kontakt med Amex vanliga support. Och den var riktigt bra.
 

alex_c

Cartier
2-Faktor
Har nästan aldrig nyttjat consiergen så detta svarar väl inte direkt på frågan, men det kan tilläggas att både kreditavdelningen och reseservicen är väldigt bra med trevlig och tillmötesgående personal. Om det nu kan hjälpa till i beslutet.
 

Johanw

Cartier
Någon vet "värdet" på en Amex Eurobonus Premium invite? Tänkte skaffa ett men varför ge bort massa poäng gratis till någon man inte känner?
 

alfons

Cartier
AMEX/SAS kör en kampanj med 25% extra EBB vid inbjudan, är någon intresserad kan jag bjuda in, skicka PM. Skänker en slant till BCF.
 
Senast ändrad:

alfons

Cartier
Jag har tänkt skaffa Amex SAS Elite, men får man så mycket extra poäng kanske det räcker med Premium..
Som Viktor säger så får du statusgrundande poäng med Elite, vilket ger dig SAS silver direkt. Handlas det för 300Tkr/år kan det finnas anledning att skaffa Elite då du får 2st 2-4-1 vouchers, med premium endast en. Det är väll den största fördelen.
 
Topp