Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Bästa kreditkortet för förmåner?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av mps, 13 december 2015.

1. Totte

Totte Y-Wing pilot

Från:
    Skåne
    image.jpeg

Klasse och joca gillar detta.
  2. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Du kan resa vart du vill i världen med poäng i alla klasser inom SAS och Star Alliance med 2-4-1, givetvis så länge du har poäng så att det räcker. Amex gold poängen är sämre än EB-korten, minns dock inte exakt hur mycket sämre.

BOTL och TWH gillar detta.
  3. JesperO

JesperO AT-ST driver

Lurar också på preem... Man behöver väl inte ha ikanobank för att få checken inbetalad på konto??

4. Götlaborg

Götlaborg Tie Fighter pilot

Från:
    Götlaborg
    Nej, du kan ringa och så får du pengarna tillgodo på kortet. Eller så åker du till en Preem-station och får cash alternativt köper du godis får pengarna.

JesperO gillar detta.
  5. nissehult

nissehult Tie Fighter pilot

Är återbetalningen över 500 (har jag för mig) det kvartalet så kommer det automatiskt tillbaka på kreditkontot. Dvs, handlar du för minst 50000 per kvartal så behöver du aldrig ringa de trevliga smålänningarna (Ikanobank). :)

6. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Tie Fighter pilot

Från:
    Prettogettot
    Hur bra är amex platinum för nattklubbar i stockholm? Jag kan inte riktigt lyckas läsa mig till var det gäller, även vilka restauranger kan man använda concierge servicen hos?

BOTL gillar detta.
  7. BOTL

BOTL Y-Wing pilot

Från:
    Gefle
    Finns inga undantag vad jag vet, bara ringa så löser dem det. Måste säga att amex kundservice slår handelsbankens Consierge med hästlängder.

8. Hoarz

Hoarz Stormtrooper

Använder de inte samma?

9. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Tie Fighter pilot

Från:
    Prettogettot
    Vad jag tänkte på är Night Club Priority, det är lite oklart vad det egentligen innebär och var det gäller.

BOTL gillar detta.
  10. BOTL

BOTL Y-Wing pilot

Från:
    Gefle
    Nej Amex har egen. Det är tydligen Falck som sköter consiergen åt övriga banker. Två gånger har de vägrat hjälp (boka tågbiljett) och i efterhand har de bett om ursäkt för det ingick tydligen i deras tjänster. Tur att de spelar in samtalen, då ska det tilläggas att vi inte ringer dit mer än 3-4 ggr per år för att nyttja deras tjänster

Hoarz gillar detta.
  11. BOTL

BOTL Y-Wing pilot

Från:
    Gefle
    Mitt enda råd är att ringa Amex, de har varit väldigt snälla och förklarat utförligt när jag haft frågor.

Tomas Eriksson gillar detta.
  12. Hoarz

Hoarz Stormtrooper

Okay, hört att de skulle ha samma concierge. Bara varit i kontakt med Amex vanliga support. Och den var riktigt bra.

BOTL gillar detta.
  13. alex_c

alex_c Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Har nästan aldrig nyttjat consiergen så detta svarar väl inte direkt på frågan, men det kan tilläggas att både kreditavdelningen och reseservicen är väldigt bra med trevlig och tillmötesgående personal. Om det nu kan hjälpa till i beslutet.

BOTL gillar detta.
  14. joca

joca X-Wing Pilot

Från:
    Stockholm
    Instämmer i kören angående bra support!

BOTL gillar detta.
  15. RosaCasio

RosaCasio Stormtrooper

Från:
    Malmö
    Betalar du några räkningar via Betalo på ditt Preem-kort ? Om jag kan läsa mig till rätt så ska det vara kostnadsfritt och man kan då samla mer bonus.

16. Götlaborg

Götlaborg Tie Fighter pilot

Från:
    Götlaborg
    Ingen bonus på att betala räkningar.

17. Johanw

Johanw Y-Wing pilot

Från:
    Lomma
    Någon vet "värdet" på en Amex Eurobonus Premium invite? Tänkte skaffa ett men varför ge bort massa poäng gratis till någon man inte känner?

BOTL gillar detta.
  18. Viktor.L

Viktor.L Stormtrooper

Du själv får bra med poäng, men kan väl va värt ett par hundra till BCF. Dra ett PM om du är intresserad utav en invite.

19. alfons

alfons Stormtrooper

AMEX/SAS kör en kampanj med 25% extra EBB vid inbjudan, är någon intresserad kan jag bjuda in, skicka PM. Skänker en slant till BCF.

Senast ändrad: 29 november 2016
  20. alfons

alfons Stormtrooper

Du får fler poäng då du blir inbjuden, till skillnad från att ansöka själv, det är värdet!

21. BOTL

BOTL Y-Wing pilot

Från:
    Gefle
    Samma här, skänker pengar till läkare utan gränser om du blir godkänd. värvar Gärna

22. ChazzReinhold

ChazzReinhold Stormtrooper

Från:
    Skåne, Stockholm
    Fick själv en invite här och vill såklart också "return the favour", så bara att höra av sig om någon är sugen.

23. Hoarz

Hoarz Stormtrooper

24. alfons

alfons Stormtrooper

Amex concierge är bra och väldigt trevliga, men det är dyrt. Haft AMX Platinum länge men bytt till EBB. Ser ingen anledning att betala för en service jag kan googla upp bättre själv. Platinum ger inga större förmåner vid nattklubbar osv längre.

BOTL gillar detta.
  25. danne10

danne10 Y-Wing pilot

Från:
    Stockholm
    Vad innebär en inbjudan till Amex korten som nämns?

26. alfons

alfons Stormtrooper

Du får fler poäng än om du ansöker själv, just nu 15 000EBB För premium card. Annars omkring 10 000EBB (tror jag..)

pm om du vill ha länk.

danne10 gillar detta.
  27. danne10

danne10 Y-Wing pilot

Från:
    Stockholm
    Jag har tänkt skaffa Amex SAS Elite, men får man så mycket extra poäng kanske det räcker med Premium..

28. Viktor.L

Viktor.L Stormtrooper

Poängen är lite olika också. Premium poängen är inte statusgrundande medans Elites 20 000 poäng är.

danne10 gillar detta.
  29. alfons

alfons Stormtrooper

Som Viktor säger så får du statusgrundande poäng med Elite, vilket ger dig SAS silver direkt. Handlas det för 300Tkr/år kan det finnas anledning att skaffa Elite då du får 2st 2-4-1 vouchers, med premium endast en. Det är väll den största fördelen.

danne10 gillar detta.
  30. Choppe

Choppe AT-ST driver

Från:
    Stockholm
    Har man möjlighet till extrakort eller är det endast ett kort som är möjligt?