• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa molntjänsten?

atco

Omega
Önskar tips på bra molntjänster för lagring av bilder och andra viktiga filer.

Krav:
Säker
Prisvärd
Enkelt/snabbt att ladda upp filer
Gärna bra stöd för mac och iphone
 

jdahl

Omega
2-Faktor
Själv använder jag familjeplanen på Office365 där 1TB ingår p/p. Funkar bra med Apple och hela officepaketet ingår för alla.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Flyttade du över grejerna från Dropbox till drive?
Yes. Jag hade dropbox nedladdat som en app på datorn, så den var som en mapp på skrivbordet. Från första mappen lade jag bara över allt på skrivbordet och laddade upp på drive istället, så alla filer hängde med och landade sorterade på samma sätt.

Kanske kan förtydliga lite, Dropbox var bra för att spara saker på om man bara använder en dator. Jag upplever dock att det är så mycket lättare att logga in och hitta filerna igen via Drive. Då jag studerar och använder skolans datorer måste man logga in på nytt så fort man vill komma åt filerna, vilket alltså är mycket enklare på Drive. Dessutom är Googles textdokument som man kan skriva flera personer i en gudagåva för studenter som gör grupparbete ;)
 

ETMC

Omega
Använder numera Onedrive. Har använt Dropbox, Google Drive mm. och tycker egentligen inte att det är någon större skillnad på dem :) (förutom google docs som var värt under studietiden).
 

indepthis

Omega
Har använt alla 4 faktiskt, OneDrive, DropBox, Google Drive och iCloud.
Beroende på vilken typ av användare skulle jag basera mitt val på. Företaget sitter i Google men privat så kör jag iCloud eftersom jag är Apple användare.
Nackdelen med Google är att det inte finns någon passiv synk om du inte är ett organisationskonto.
 
Topp