• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa platsen att köpa nya el beg urverk?

Undrar var den bästa eller säkraste sajten för inhandla beg urverk.
Det finns ju en uppsjö av diverse olika "gråhandlare".
Uret.se
Chrono osv....
Som Dileva sjunger...
Vem ska jag tro på, tro på, tro på när
Tro på när allt är så här....

Cousinsuk.com är min återkommande kran av det mesta klockrelaterat. Skapa konto, handla, betala moms+tull ifrån UK. Alltid pålitliga 👍🏿😊

Klocka... :)
Automatic, alltid automatic dvs ett urverk :)
Folk blev nog lite förvirrade av ordvalet. Urverk kallar vi det som sitter i klockan, oavsett om det är mekaniskt (automatiskt eller manuellt), eller batteridrivet.

Så det är ett en begagnad mekanisk/automatisk klocka du är ute efter?

(Jag har inga råd om var man bäst köper sådana, det kan bero väldigt mycket på vad det är för märke, ålder och prisklass det handlar om.)

Folk blev nog lite förvirrade av ordvalet. Urverk kallar vi det som sitter i klockan, oavsett om det är mekaniskt (automatiskt eller manuellt), eller batteridrivet.

Så det är ett en begagnad mekanisk/automatisk klocka du är ute efter?

(Jag har inga råd om var man bäst köper sådana, det kan bero väldigt mycket på vad det är för märke, ålder och prisklass det handlar om.)
Jag har 3 modeller e IWC, 1 Tag (guld) och en Breitling, men vill köpa på mig mer, jag har alltid köpt mina nya i seriösa butiker, Nymans, Rydbergs, Bergströms, men kikar lite på den beg sidan nu. Försökte på ett lättsamt sätt ta reda på vilka sajter som rekommenderas, men fick ett trist uppvaknande av mindre trevliga här. Har blivit rekommenderad att logga in här, men det känns ju lite "sådär" nu när det kastas paj omedelbart.

Jag har 3 modeller e IWC, 1 Tag (guld) och en Breitling, men vill köpa på mig mer, jag har alltid köpt mina nya i seriösa butiker, Nymans, Rydbergs, Bergströms, men kikar lite på den beg sidan nu. Försökte på ett lättsamt sätt ta reda på vilka sajter som rekommenderas, men fick ett trist uppvaknande av mindre trevliga här. Har blivit rekommenderad att logga in här, men det känns ju lite "sådär" nu när det kastas paj omedelbart.
And by the way, jag är född -63... alltså inte 15 år...(suck) märklig kommentar...

And by the way, jag är född -63... alltså inte 15 år...(suck) märklig kommentar...
Jag tror du har missuppfattat inläggen. Om jag inte är helt fel ute tror jag siffran 15 under ditt användarnamn bredvid basic är din ålder? Sen vet jag inte hur du blev 15 år där, men frågan var alltså ställd utifrån din profil på klocksnack.

Sen får man nog acceptera att man kommer bli korrigerad om man använder oklara/inkorrekta termer på ett entusiastforum och inte ta dem som påhopp utan kunskapsdelning.:)

IMG_9953.png

Senast ändrad:
Undrar var den bästa eller säkraste sajten för inhandla beg urverk.
Det finns ju en uppsjö av diverse olika "gråhandlare".
Uret.se
Chrono osv....
Som Dileva sjunger...
Vem ska jag tro på, tro på, tro på när
Tro på när allt är så här....
Beror väl lite på var du bor eller hur långt du är villig att åka.
Finns ju ett flertal auktionshus med rena klockauktioner där du ser vad du budar på.

Likadant med beghandlare,så varför det måste ske (inköpet alltså) på internet begriper jag inte

Korrigerad?
Oavsett hur någon (i detta fall Biffen63) skriver, kan man svara hövligt o med respekt.

@Biffen63, jag skulle besöka en riktigt serös butik, vilken stad bor du i?
Ändrat ett stavfel.

Självklart ska man respektera varandra. Den första frågan ovan ställdes utifrån den informationen som framgick av profilen och den andra förklarade skillnaden mellan klocka och urverk vad är ett påhopp eller respektlöst i det?

Sen förstår jag att Biffen kan uppfattade frågan om han var 15 år som ett påhopp, men försökte då förklara att det står att han är 15 år i sin profil.

Bor iSkåne, så har ju Bergströms och Rydbergs ur tillgängliga för inköp.
Jag är ju ny här på Klocksnack så är väl inte ens medveten om vad Basic 15 står för. Men det är väl inte ålder.
Jo, det är precis vad det betyder, därav min fråga. Du har medvetet eller omedvetet lyckats få din ålder till 15år då du skapade din profil. Du kanske borde se över inställningarna du gjorde och samtidigt aktivera 2-faktor för ökad säkerhet. Lycka till med att hitta din nästa begagnade klocka.

För att återgå till min fråga.
Det jag undrar över är de sajter som finns på nätet och vilken ni anser vara "bäst" och mest seriöst.
Uret, Authentic watches, Chrono osv... Köpte en Rolex via Chrono till frun en gång och det var ok. Nu på jakt igen, så tips och eller åsikter är välkommet :)

Det jag undrar över är de sajter som finns på nätet och vilken ni anser vara "bäst" och mest seriöst.
Uret, Authentic watches, Chrono osv... Köpte en Rolex via Chrono till frun en gång och det var ok. Nu på jakt igen, så tips och eller åsikter är välkommet :)
Vissa tex Chrono har fler annonsörer och därmed utbud.
Köp säljaren oavsett var denne annonserar.

Chrono24 för att söka och inspireras. Vissa riktigt bra handlare där. Anda sådär. Se till att de har klockan före köp.

KS sälj/byte är bra.

Kaplans och Bukowskis för auktion. Svårare för dig när du inte kan se objektet i sthlm. De fotograferar bra och du har ångerrätt.

Söker du något speciellt märke så kan du behöva nischa bolagen som är bra.

Här på KS kan du söka efter de gråhandlare som är bra. Finns också individer med privat profil som säljer. Det varierar över tid vilka som kör på.

Och så pre-owned hos de större handlarna.

Blocket kan funka, för klockor som ingen vill kopiera. Så inte Rolex eller Tag Heuer.

Ställ en konkret fråga här så kan det vara någon som kan vägleda dig. Tex ”Jag söker klocka X, har budget Y och undrar vart jag kan köpa en sådan”.

Lycka till och välkommen

Hej! Har någon här erfarenhet av Primewatch.nu? Det verkar vara en ganska ny gråhandlare och de har väldigt bra priser. Hemsidan ser legit ut, och man kan både betala för och hämta ut sin klocka på deras kontor i centrala Stockholm. Tankar?

Hej! Har någon här erfarenhet av Primewatch.nu? Det verkar vara en ganska ny gråhandlare och de har väldigt bra priser. Hemsidan ser legit ut, och man kan både betala för och hämta ut sin klocka på deras kontor i centrala Stockholm. Tankar?
Vad är org-nr? Varför är det inte utskrivet på hemsidan?
Söker jag på Primewatch kommer noll resultat upp på Allabolag.

087021400 går enligt Hitta.se till GoldenGreen Sweden AB.
De sysslar enligt verksamhetsbeskrivningen med

Verksamhetsbeskrivningen för Golden Green Sweden AB:​

Handel och marknadsföring av kosttillskott och hälsoprodukter. Handel och marknadsföring av egenvårdsprodukter, miljöprodukter och hygienartiklar.

Vad nu det har med klockor att göra.

Behöver ju inte vara något lurt,men jag hade nog frågat både ett och annat innan jag skickade några pengar i förskott.

Vad är org-nr? Varför är det inte utskrivet på hemsidan?
Söker jag på Primewatch kommer noll resultat upp på Allabolag.

087021400 går enligt Hitta.se till GoldenGreen Sweden AB.
De sysslar enligt verksamhetsbeskrivningen med

Verksamhetsbeskrivningen för Golden Green Sweden AB:​

Handel och marknadsföring av kosttillskott och hälsoprodukter. Handel och marknadsföring av egenvårdsprodukter, miljöprodukter och hygienartiklar.

Vad nu det har med klockor att göra.

Behöver ju inte vara något lurt,men jag hade nog frågat både ett och annat innan jag skickade några pengar i förskott.
Håller med! På Prisjakt finns ett par omdömen, och längst ner denna info:

Fullständigt firmanamn: PWS Quality AB

Organisationsnr: 559339-4280

Verkar som att beskrivningen av företagsverksamheten passar där iaf, enligt allabolag.

Senast ändrad:
Håller med! På Prisjakt finns ett par omdömen, och längst ner denna info:

Fullständigt firmanamn: PWS Quality AB

Organisationsnr: 559339-4280

Verkar som att beskrivningen av företagsverksamheten passar där iaf, enligt allabolag.
Så då får man väl ta,ställning till vad som är viktigast.

Vara,snål och enbart gå på Bästa Pris.
Förhandla så gott man kan i fysisk butik och förmodligen få betala mer,men ha den tryggheten som ändå en ÅF ger.

Tyckte väl inte att det var direkt några imponerande rabatter jmfrt med listpris
15-20% ungefär.

Lite lustigt blir det ju på Rolex där 105%garantin är klart utskriven men sedan gäller den inte Rolex.

Klockor som inte längre produceras säljs som fabriksnya....

Du får väl vara försökskanin.
Köp och återkom med hur det gick😊

Så då får man väl ta,ställning till vad som är viktigast.

Vara,snål och enbart gå på Bästa Pris.
Förhandla så gott man kan i fysisk butik och förmodligen få betala mer,men ha den tryggheten som ändå en ÅF ger.

Tyckte väl inte att det var direkt några imponerande rabatter jmfrt med listpris
15-20% ungefär.

Lite lustigt blir det ju på Rolex där 105%garantin är klart utskriven men sedan gäller den inte Rolex.

Klockor som inte längre produceras säljs som fabriksnya....

Du får väl vara försökskanin.
Köp och återkom med hur det gick😊
Bra argument! Inte värt att gambla för att spara ett par tusenlappar hit eller dit, känner jag i slutändan.

Tillbaka
Topp