• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa pommes frites i Stockholm

P

Philippe Stern

Guest
Hamburgare, gott kött etc i all ära. Men utan god pommes så blir det inte fulländat. Blir ofta besviken på pommes man får till sin hamburgare, entrecote eller oxfilé. Vilka har den bästa pommes frites i Stockholm. Enligt mig: Sturehof
 
P

Philippe Stern

Guest
85CA0ACB-57A0-4A34-90BF-48074BECE7B2.jpeg
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Hamburgare, gott kött etc i all ära. Men utan god pommes så blir det inte fulländat. Blir ofta besviken på pommes man får till sin hamburgare, entrecote eller oxfilé. Vilka har den bästa pommes frites i Stockholm. Enligt mig: Sturehof
Säger inte att Hofens är dåliga på något sätt men slår ett slag för Vassa Eggens pommes!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
MvDonalds vasaplan. Inte så mycket för sinna pommes, men att man kan kombinera med en brajja eller lite koks vägre upp de mjuka pommesen.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
De som sticker ut för mig är the Flying Elk, AG och Pubologi. Alla levererar pompa med grym smak och rätt krisp
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
För typ 10-15 år sedan hade Drottninghof oslagbara pommes. Tjocka, extra friterade och krispiga som få. Överlägset bästa pommes-minnena, men har inte ätit där på åratal. Hur det är idag vet jag inte.

Sämst är donken. Att de ens får kallas pommes frites borde vara förbjudet. Helt oätbara mjukt svampiga saker som blir iskalla på några minuter. När jag mot bättre vett ibland äter på donken så blir det minimorötter till menyn.
 
Topp