• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa premium dykarn!

DB15

Silver
Pledge Member
Tjena gänget! Jag har kört fast lite här. Har varit sjukt sugen på en Rolex Submariner men börjar tyvärr inse att det kan bli svårt att få ut en sprillans ny då jag har lite speciella krav.
Därför undrar jag, vilken tycker ni är den bästa premium dykarn om ni inte fick välja Submariner?
Har vart inne på Omega men har lite svårt för länken som sitter på.

Kravet är att det ska premium och relativt lätt att få ut från en AD :)

Tack på förhand
D

Tjena gänget! Jag har kört fast lite här. Har varit sjukt sugen på en Rolex Submariner men börjar tyvärr inse att det kan bli svårt att få ut en sprillans ny då jag har lite speciella krav.
Därför undrar jag, vilken tycker ni är den bästa premium dykarn om ni inte fick välja Submariner?

Tack på förhand
D
Vad menas med premium egentligen? Är det kvalité du avser eller ett ansenligt märke?

Tack på förhand
D
Kom igen nu, bättre kan du!
Storlek? Pris? Funktion? Länk/gummi?
Vad innebär ”speciella krav”?

Kom igen nu, bättre kan du!
Storlek? Pris? Funktion? Länk/gummi?
Vad innebär ”speciella krav”?
Hehe! Okej, jag ska förklara mig bättre :D
Storleken får inte vara större än 40mm och den ska klara minst 300m samt vara helst en automatare. Den ska också sitta på länk och får inte kosta mer än 70k anledningen till mina speciella krav är att jag vill att jag vill köpa klockan på ett specifikt datum som betyder nått speciellt för mig så att detta datum skrivs in på certifikatet :)

Storleken får inte vara större än 40mm och den ska klara minst 300m samt vara helst en automatare. Den ska också sitta på länk och får inte kosta mer än 70k anledningen till mina speciella krav är att jag vill att jag vill köpa klockan på ett specifikt datum som betyder nått speciellt för mig så att detta datum skrivs in på certifikatet :)
Varför just 300m? 200m är ju fullt tillräckligt också, även om du ska dyka med den :)

Tack på förhand
D
Planet Ocean-länken är ju rätt lik en oyster, och kan ofta hämtas ut samma dag. Klarar mer tryck än en sub. Premium vete tusan vad det är, men en jäkla bra dykarbeater är det.

Hur inställd är du på att det ska vara en dykare?
annars finns ju Zenith el primero, Omega AT, Breitling Montbrillant exempelvis

Tack på förhand
D
PAM024, PAM1024 mycket "Submariner" för bra peng.
Min gamla PAM024 ( saknad :) )
Jo jag läste 40 mm, men jag va precis där när jag köpte min 024 och det funkade hur bra som helst.
55.JPG

Tack på förhand
D
100 spänn på att du är missnöjd senast 1 mån efter köpet.

Sen tycker jag vissa 42mm känns mindre än 40mm submariner på armen, så vet inte hur noga du är med just siffran 40.

Jag tycker SubC bär mycket större än sina 40mm så har du testat den och det är den storleken du är ute efter kan du titta på klockor i 41-42mm också.
Ska du använda klockan till att dyka med eller gillar du bara utseendet på dykarur? Isåfall kan du bredda sökande ännu mer och titta på klockor med 150-200m WR också, kanske tillochmed 100m.

Då finns det helt plötsligt väldigt mycket roligt för 70 000kr, lycka till! :)

Omegan är ju ett säkert kort, iallafall när det kommer till tillgängligheten.

Jag skulle annars titta på Tudors BB58 ( borde inte vara allt för svår att fixa med lite framförhållning ), någon Seiko/GS och kanske panerai som tidigare nämnts.
Haka inte upp dig på mm-storleken utan titta på bandhornens storlek och kläm lite på klockorna i förväg, då lovar jag dig att du kan komma över din 40mm spärr ;)

F200CCDB-6826-4A8D-81D7-17AD52D4F6A0.jpeg
F08987AA-2481-4664-B3D8-ECD879D58DBC.jpeg
82B09370-653F-40C7-B3DC-7FC171C37EF3.jpeg
Vet att dessa ej är 100 enligt TS spec, men innan du bestämmer dig, testa nya SMP, har själv haft ett gäng subs o tycker ej SMP bär för stort, vidare så är det mkt bättre med gummi än länk, sitter bättre, skönare, lättare o mkt snyggare, i mitt tycke. Jag köpte 2, mina nya twg dinkor, nästan vart fall...

Denna bockar alla dina krav :)
Omega-Seamaster-Planet-Ocean-600m-39.5mm-4.jpg

Planet Ocean-länken är ju rätt lik en oyster, och kan ofta hämtas ut samma dag. Klarar mer tryck än en sub. Premium vete tusan vad det är, men en jäkla bra dykarbeater är det.
Han menar nog "dyrare än den behöver vara" ;)
Planet ocean 43,5 med cal8900 är visserligen tjock, men lika hög som en Explorer 214270 som i sin tur är 39mm.
Så diameter säger verkligen inte allt.
Bra jävla dykare, skaffa en sån @DB15 !

IMG_20180322_171348_282.jpg

Tillbaka
Topp