Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Son som föds eller så, vissa datum kan vara värda att minnas, exempelvis med en dinkaÄr datumet på cert viktigare än klockan?![]()
Son som föds eller så, vissa datum kan vara värda att minnas, exempelvis med en dinka![]()
Klart att det förekommer, vill man undvika det ber man i förväg om korrekt datumangivelseÄr ju helt ovanligt att bara år och månad skrivs.
Sant!Det handlar nog mer om att kompromisser sällan funkar när det gäller sånt här.
Fantastiskt fin (skulle välja den före vilken Rolex som helst) men den räknas väl inte som dykare ändå.Min favorit är JLCs Polaris Date. Den är dock 42mm.
![]()
Som om man har tid att länna familjen och dra och köpa en klocka samma dag som man får barn.Son som föds eller så, vissa datum kan vara värda att minnas, exempelvis med en dinka![]()
Haha det vet jag inget omSom om man har tid att länna familjen och dra och köpa en klocka samma dag som man får barn.
Sådant kan ju lösas i förhand eller i efterhand.
Fantastiskt fin (skulle välja den före vilken Rolex som helst) men den räknas väl inte som dykare ändå.
Nä, men det gäller samtliga dykare egentligen. I synnerhet de dyra.Vet inte riktigt vad man ska kalla den. Retrodykare kanske? Förlagan, från slutet av 60-talet, var ju en "riktig dykare" men jag tror inte att så många idag köper en ny Polaris för att dyka med den.
Nej troligen inte! Meeen å andra sidan om man verkligen vill ha den för det syftet kanske man skall gå på en Doxa eller U1a. Det är ju lite mer hardcore!Vet inte riktigt vad man ska kalla den. Retrodykare kanske? Förlagan, från slutet av 60-talet, var ju en "riktig dykare" men jag tror inte att så många idag köper en ny Polaris för att dyka med den.
Nä, men det gäller samtliga dykare egentligen. I synnerhet de dyra.
Nä, de köper nog en dykdator och Sinn el dylikt. Inte en 70k klocka.Just denna är ju "bara" vattentät till 200m. Den är nog mer avsedd för den som vill ha en snygg klocka med dykarklocksdesign för dagligt bruk, lite vattenäventyr och kanske mer än så, men inte för den som ska ägna sig åt professionell djuphavsdykning på en oljerigg i Nordsjön.
Den saknar lume på sekundvisaren så rent tekniskt är det inte en dykarklocka. Något utanför budget också men jäkligt schysst. Provade den mindre versionen för några månader sedan och den var alldeles för liten för min smak, 42mm är nog kanon på de där.Fantastiskt fin (skulle välja den före vilken Rolex som helst) men den räknas väl inte som dykare ändå.
Det finns två olika. Typ 83 utan alarm och runt 120 med alarmfunktion.Nä, de köper nog en dykdator och Sinn el dylikt. Inte en 70k klocka.Polaris är väl ännu dyrare, listar runt 100 eller så?
![]()
Vet att dessa ej är 100 enligt TS spec, men innan du bestämmer dig, testa nya SMP, har själv haft ett gäng subs o tycker ej SMP bär för stort, vidare så är det mkt bättre med gummi än länk, sitter bättre, skönare, lättare o mkt snyggare, i mitt tycke. Jag köpte 2, mina nya twg dinkor, nästan vart fall...[/QUOTE![]()
Köpte du 2 av samma modell?
Köpte du två av samma modell?![]()
Vet att dessa ej är 100 enligt TS spec, men innan du bestämmer dig, testa nya SMP, har själv haft ett gäng subs o tycker ej SMP bär för stort, vidare så är det mkt bättre med gummi än länk, sitter bättre, skönare, lättare o mkt snyggare, i mitt tycke. Jag köpte 2, mina nya twg dinkor, nästan vart fall...![]()
Ah, just det ja. Memovox.Det finns två olika. Typ 83 utan alarm och runt 120 med alarmfunktion.
Hehe! Okej, jag ska förklara mig bättre
Storleken får inte vara större än 40mm och den ska klara minst 300m samt vara helst en automatare. Den ska också sitta på länk och får inte kosta mer än 70k anledningen till mina speciella krav är att jag vill att jag vill köpa klockan på ett specifikt datum som betyder nått speciellt för mig så att detta datum skrivs in på certifikatet![]()
Budgeten, annars är jag med dig![]()
Blir ju både oroad och häpen över flatheten här, finns bara en modern dykare som är riiiiiiiktigt kool.....och givetvis premium!! Omega.....vad håller ni på med????
Been there, done that. Barnstorlek och feldesignad boett.![]()
Blir ju både oroad och häpen över flatheten här, finns bara en modern dykare som är riiiiiiiktigt kool.....och givetvis premium!! Omega.....vad håller ni på med????
Du är ju kef....sen gammalt!Been there, done that. Barnstorlek och feldesignad boett.
Saknar däremot 45mm versionen, bästa klockan jag ägt tror jag.Du är ju kef....sen gammalt!
Been there, done that. Barnstorlek och feldesignad boett.
Hålen i bandhornen sitter för nära boetten och bandsystemet är helknas.
AbsolutKöpte du två av samma modell?
Hålen i bandhornen sitter för nära boetten och bandsystemet är helknas.