• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa premium dykarn!

Jag ser bara en lösning ;-)

910B8458-1E7C-4BF6-B851-67E7FBD67807.jpeg

Den här tycker jag verkar cool. Har inte testat själv så vet inte hur storleken känns.
Calibre de Cartier Diver watch, 42mm, 300m, automatverk och uppfyller iso 6425, så en riktig dykklocka :)
cartier.png

Som om man har tid att länna familjen och dra och köpa en klocka samma dag som man får barn. :bored:
Sådant kan ju lösas i förhand eller i efterhand.
Håller just på att försöka lösa liknande situation. Betalat klockan i förväg så det ska räcka med ett sms till butiken så stämplas certet det datumet, så kan jag hämta ut den efter. Ser det dock inte som ett villkor för köpet utan mer en kul grej om det blir så. funkar t.ex. inte de dagar butiken har stängt...

Alla förlossningar är olika men vår tog typ 16 timmar och var jävligt kämpig för alla tre, men såklart mest för frun och sonen. Jag hoppas såklart att alla som går i väntans tider får mindre tuffa förlossningar men kan ju säga att det inte fanns något jag hade brytt mig mindre om än en klocka...

Skulle också vilja tipsa män att förbereda sig på hur man kan hjälpa. Det kan man verkligen och det finns olika böcker man kan läsa och poddar man kan lyssna på. Om det blir en tuff förlossning (vilket de flesta ändå är i mer eller mindre grad) vill man göra allt man kan för sin fru och sitt barn..

Ps. Alla mår nu bra. Ds

Nä, de köper nog en dykdator och Sinn el dylikt. Inte en 70k klocka. :) Polaris är väl ännu dyrare, listar runt 100 eller så?

Varianten med datum på gummi finns nya för en bit över 60 inom EU på Chrono24. Memovox:en (den allra coolaste av Polaris) kostar USD 12 600 och är en Ltd Ed så där kan man nog inte hoppas på någon (större) rabatt.

"speciellt datum" kanske också innebär att man kan få till en "speciell budget" när det betyder så mycket för en... :)
Jovisst, men 70 lakan är ju inte kaffepengar. Sen kostar en FF tribute to milspec det dubbla och är slutsåld. En 116613 kanske går att få tag i från butik? Men även den spräcker budgeten med besked.

Eftersom tråden redan spårat ut vill jag slå ett slag för Breitling SuperOcean Heritage II. Optimal balans mellan sportighet och elegans, om du frågar mig. Gärna den blåa med sunburst-tavla.

• Like
Reactions: bvb
Denna bockar alla dina krav :)
Omega-Seamaster-Planet-Ocean-600m-39.5mm-4.jpg
Jag har haft en sån här, en 8500 på 42mm, den bärs ungefär lika stort som en Sub.
Den var den perfekta beatern och hade fått stanna om den varit en aning lägre..
Men den nyare på 39,5mm är inte lika hög/tjock har jag för mig.

Hur som helst så är det en bra klocka som iaf jag var (nästan) helnöjd med.

Mvh.

Senast ändrad:
Som om man har tid att länna familjen och dra och köpa en klocka samma dag som man får barn. :bored:
Sådant kan ju lösas i förhand eller i efterhand.
Ja, då är väl kanske en fin inskription/gravyr ett bra alternativ till att ha "rätt" datum på PAPPERET. (som väldigt ofta drälls bort iaf, även om man är försiktig. Men klockans bakstycke är lite mindre risk att man tappar bort i tex en flytt).

Mvh

Tillbaka
Topp