• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa rose-gold klockan under 10k?

grujo

Basic
Finns där några trevliga tips på rose klockor, eller som yachtmaster chocolate färgen för under 10k?
Gillar dykare men är öppen för annat. Rose, brun, brons färg m.m

Drar igång en diskussion till, ponera att du har 10 000kr att spendera på en klocka som du vill kunna sälja vidare med liten till minimal förlust.
Vad skulle just du då gå efter?

För att förtydliga, har inget intresse i att flippa en klocka för vinst, snarare köpa något som jag inte tar allt för stor smäll vid eventuell försäljning. Kikat runt lite på tag och longines men inte riktigt bestämt mig. Men precis som ditt användarnamn är väl Seiko en väldigt bra kandidat för just det jag frågar om

Drar igång en diskussion till, ponera att du har 10 000kr att spendera på en klocka som du vill kunna sälja vidare med liten till minimal förlust.
Vad skulle just du då gå efter?
Den klockan jag vill ha i prisklassen, annars kommer den inte till användning. Talking from experience

Finns där några trevliga tips på rose klockor, eller som yachtmaster chocolate färgen för under 10k?
Gillar dykare men är öppen för annat. Rose, brun, brons färg m.m
Screenshot_20200702-221952.jpg
Screenshot_20200702-221615.jpg
Screenshot_20200702-221710.jpg
Screenshot_20200702-221921.jpg

Någon av dessa kanske

sen är frågan hur fräsch den ser ut efter några dings och belöggningen börjar släppa och metallen ubder kommer fram.

har man inte råd med the real thing så är det alltid bäst att köpa stål för det blir snyggare i längden!
Tack för input, ekonomin är det inge fel på men jag föredrar att köpa mig något lite billigare för att känna och klämma innan jag slår till på något jag planerar att behålla under längre period.

Jag dras mellan rosé och stål jämt, lyckas inte känna mig säker i någon utav dom till 100% (ännu iaf :p )

Den är gjord i brons, ingen guldbeläggning
tänkte mer allmänt på hur rosebeläggningar ser ut efter ett tag

sen dessutom gällande dom dära glycinerna så kan man fråga sig om det är riktiga bronsare eller om det är en blandad legering med annat så dom inte blir patinerade.
seiko har ju tex släppt seiko5 dykare med bronsbeläggning nu med

tänkte mer allmänt på hur rosebeläggningar ser ut efter ett tag

sen dessutom gällande dom dära glycinerna så kan man fråga sig om det är riktiga bronsare eller om det är en blandad legering med annat så dom inte blir patinerade.
seiko har ju tex släppt seiko5 dykare med bronsbeläggning nu med
+1 på tidsaspekten
Om den inte håller tidsmåttet kommer du inte njuta av den särskilt länge. Då är det som att bära något för 10k som man inte tycker om. Det sagt, jag har inte koll alls på glycine.

Inte hänt för mig med klockor men jag tror de flesta av oss har köpt något som inte åldrats väl. Det känns (personligen) bara trist att ens lagt tiden eller pengarna då.

Härlig klocka 🙂👍 en sådan har funnits på min ganska långa ”en sådan skulle jag vilja ha”-lista ett tag. Tycker att den är riktigt charmig.
Väldigt nöjd, ser betydligt bättre ut i verkligheten, ledsen att jag inte har en bild tillgänglig just nu. Men rekommenderar helt klart, köpte den för runt 1.8k på amazon rabatt

• Like
Reactions: Man
Tillbaka
Topp