Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För att förtydliga, har inget intresse i att flippa en klocka för vinst, snarare köpa något som jag inte tar allt för stor smäll vid eventuell försäljning. Kikat runt lite på tag och longines men inte riktigt bestämt mig. Men precis som ditt användarnamn är väl Seiko en väldigt bra kandidat för just det jag frågar om
Den klockan jag vill ha i prisklassen, annars kommer den inte till användning. Talking from experienceDrar igång en diskussion till, ponera att du har 10 000kr att spendera på en klocka som du vill kunna sälja vidare med liten till minimal förlust.
Vad skulle just du då gå efter?
Finns där några trevliga tips på rose klockor, eller som yachtmaster chocolate färgen för under 10k?
Gillar dykare men är öppen för annat. Rose, brun, brons färg m.m
Tack för tips! Den första ser super fräsch ut![]()
![]()
![]()
![]()
Någon av dessa kanske
sen är frågan hur fräsch den ser ut efter några dings och belöggningen börjar släppa och metallen ubder kommer fram.Tack för tips! Den första ser super fräsch ut
Tack för input, ekonomin är det inge fel på men jag föredrar att köpa mig något lite billigare för att känna och klämma innan jag slår till på något jag planerar att behålla under längre period.sen är frågan hur fräsch den ser ut efter några dings och belöggningen börjar släppa och metallen ubder kommer fram.
har man inte råd med the real thing så är det alltid bäst att köpa stål för det blir snyggare i längden!
sen är frågan hur fräsch den ser ut efter några dings och belöggningen börjar släppa och metallen ubder kommer fram.
har man inte råd med the real thing så är det alltid bäst att köpa stål för det blir snyggare i längden!
tänkte mer allmänt på hur rosebeläggningar ser ut efter ett tagDen är gjord i brons, ingen guldbeläggning
+1 på tidsaspektentänkte mer allmänt på hur rosebeläggningar ser ut efter ett tag
sen dessutom gällande dom dära glycinerna så kan man fråga sig om det är riktiga bronsare eller om det är en blandad legering med annat så dom inte blir patinerade.
seiko har ju tex släppt seiko5 dykare med bronsbeläggning nu med
Härlig klockaUppdatering, blev en sån här
![]()
Väldigt nöjd, ser betydligt bättre ut i verkligheten, ledsen att jag inte har en bild tillgänglig just nu. Men rekommenderar helt klart, köpte den för runt 1.8k på amazon rabattHärlig klockaen sådan har funnits på min ganska långa ”en sådan skulle jag vilja ha”-lista ett tag. Tycker att den är riktigt charmig.
2 års betänketid för köpa en Seiko femma, vart en lång köpe processUppdatering, blev en sån här
![]()
Bumpades bara för att samla tillräckligt med poster för att lägga ut en annons.2 års betänketid för köpa en Seiko femma, vart en lång köpe process![]()
Ahaaa, well ”lite bättre” än de vanliga ”snygg klocka, vilken ref” i sjuttielva trådar..Bumpades bara för att samla tillräckligt med poster för att lägga ut en annons.
Tack, håller med. Försökte åtminstonde skriva något relevantAhaaa, well ”lite bättre” än de vanliga ”snygg klocka, vilken ref” i sjuttielva trådar..