• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa sättet att betala eller få betalt - SWISH eller kontanter?

Rivalen

Rolex
Uttömmande - hoppas någon undviker en scam med hjälp av sådana här trådar, men det får man sällan veta för försiktighet får sällan en tydlig belöning, medans om man tappar fokus tillfälligt, så kan man straffas direkt om man har otur. Jag länkar till denna tråd på min hemsida.

@ Jacob - hehe - precis och man väntar på första inputen att någon troligen klarat sig för att man lagt några minuter och läst på innan affär. Buset ligger alltid i framkant med nya trix och vi får försöka hänga med.
 

Johan M

Cartier
Swish fungerar tyvärr inte med alla banker. Det finns endast till Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Nordea, SEB och Swedbank. Här i Skåne är det många som har Sparbanken Öresund.
 

san

Cartier
2-Faktor
Swish fungerar tyvärr inte med alla banker. Det finns endast till Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Nordea, SEB och Swedbank. Här i Skåne är det många som har Sparbanken Öresund.

Och sen igår även Skandiabanken :)

Marknaden för tjänster som vill påskynda övergången till det kontantlösa samhället borde väl andå vara någorlunda mättad vid det här laget? Med SEQR, Bart, WyWallet yadayadayada … Kan vara värt att ge någon av dem en chans om ens bank inte är ansluten till Swish (som för övrigt är en helt fantastisk tjänst och som fungerar alldeles ypperligt!).
 

Apansson

Torpare
Skamlös jättebump - jag såg nu att det var en limit på 20.000kr på Swish? Vad är det smidigaste sättet vid en face to face-affär när vi pratar summor mellan ca 45-100tkr?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Swish har funkat klockrent :))) för mig.
Provskicka alltid 1:- för att säkerställa att du har rätt information.

Kontanter blir bökigt eftersom man måste till banken själv för att sätta in dom igen, och vem vill gå omkring med en massa kontanter i fickan?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
S
Se till att ha Swish (givet :)), och ring din bankkontakt och meddela att du vill höja gränsen för överföring via Swish.
Du sätter en gräns, och under vilken tid gränsen skall gälla.
Beroende på vilken bank du har kan du även göra det via din banksida (inloggad).
Jag har Handelsbanken och kan hantera det via min internetbank.
 

Apansson

Torpare
S
Se till att ha Swish (givet :)), och ring din bankkontakt och meddela att du vill höja gränsen för överföring vis Swish.
Du sätter en gräns, och under vilken tid gränsen skall gälla.
Beroende på vilken bank du har kan du även göra det via din banksida (inloggad).
Jag har Handelsbanken och kan hantera det via min internetbank.

Jag kunde göra det via Nordea på nätet också, det verkar bra! Hur länge håller den tillfälliga, och hur ofta kan jag höja den, vet du det?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Nej, inte säker på det…beror nog på bank.
Hos Handelsbanken satte jag själv tidslimit om hur länge höjningen skulle gälla.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Jag kunde göra det via Nordea på nätet också, det verkar bra! Hur länge håller den tillfälliga, och hur ofta kan jag höja den, vet du det?


Nej, inte säker på det...beror nog på bank.
Hos Handelsbanken satte jag själv tidslimit om hur länge höjningen skulle gälla.
 

Apansson

Torpare
Nej, inte säker på det...beror nog på bank.
Hos Handelsbanken satte jag själv tidslimit om hur länge höjningen skulle gälla.

Ah. Jag såg 1-3 dagar på Nordea. Det löser sig nog när det är dags för skarpt läge med affärer! Men då ska det inte vara några problems att swisha säg, 95 tusen ?
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Hos SEB går man in i internetbanken och sätter sin limit (dock max 150000) och vilken dag det ska gälla. Och har man mobilt bankid, vilket man förmodligen har ifall man har swish så går det blixtsnabbt att logga in och höja limiten till det som behövs. Mycket smidigt och jag hoppas fler börjar använda Swish.
 

TicTack

Cartier
1. Vid större affärer kan det vara bra för båda parters säkerhet att träffas på ett ställe med övervakningskameror, t.ex. en bank.

2. Jag ogillar Swish för det tvingar mig att ha en mjukvaru-e-legitimation på min mobil. I övrigt är Swish bra - men vänta bara till nästa steg i avgiftstaktiken tas, troligtvis då avgift i %...
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Banköverföring F2F kräver samma bank, annars ser man inte pengarna direkt.
Kontant, problem med att sätta in dem, kan vara falska.
Swish, pengarna kommer direkt, som det skrevs tidigare, ring innan för att dubbelkolla nr.

Har använt mig av swish många gånger och tycker det är bästa/enklaste vägen att gå.
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Tycker att Swish är grymt. Har gjort några affärer med hjälp av Swish och det har fungerat perfekt alla gånger. Rekommenderas helt klart.
 

Tictac

Friends of KS
2-Faktor
Gjorde nyligen mitt allra första klockköp mha Swish och det funkade klockrent. Säljaren kunde direkt kontrollera på sin internetbank att pengarna hade kommit in.
 
Topp