• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa sättet att seriöst avyttra en klocka

VPB

Basic
Hej klockvänner,
Jag är sedan länge en seriös men anonym samlare av ovanliga armbandsur och registrerade mig precis på ert trevliga forum (som jag länge avnjutit passivt). Jag har under de 20 år jag samlat inte avyttrat någon klocka men nu har en mycket ovanlig Rolex har blivit liggande oanvänd en längre tid och skall säljas. Många historier jag läser på denna hemsida och liknande om vilka genuina idioter folk utsätts för i samband med klockaffärer skrämmer mig dock. Klockan är tillräckligt ovanlig för att ha en begränsad marknad men ingenting värt att sända till Phillips eller något större auktionshus då det rör sig om under 100 lax. Jag vill inte sätta ut någon annons på Blocket.
Uppskattar alla svar och synpunkter - jag funderade lite på Bukowskis webbauktioner men har i sanningens namn ingen aning. Hur hade ni gått till väga?
Tilläggas bör att jag är förberedd på 15% under marknadspris för att slippa utsättas för struligheter eller rånrisk osv.
Med vänliga fredagshälsningar,
V

Begåvat resonemang.

Vill du dela med dig av vad för typ av Rolex det handlar om? Vissa grejer säljer bättre på vissa platser.

Hej och välkommen! Bra resonemang. Förstår att du inte vill lägga ut den på blocket, mycket fel kan hända där. Varför inte lägga ut den här på forumets köp- och sälj del? Finns många klocksamlare och entusiaster här på forumet som säkerligen skulle vara intresserade :)

Här på Köp & Sälj!
Ta betalt i förskott och skicka klockan, alternativt sälj f2f endast till medlemmar med goda referenser så bör det inte vara några problem :)

15% under marknadspris? PMa mig så kan jag nog köpa ett par klockor av dig ;)
Kaplans som nämnts ovan är ett bra tips, om det inte är några eftertraktade modeller så kommer du nog dock inte riktigt få 15% av marknadspris i slutändan. Dock bekvämt och säkert.

Blocket funkar hur bra som helst i allmänhet. Affär på allmän plats och swish samt ett befintligt omdöme så är det lugnt.

Tillbaka
Topp