• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa "ship forwarding"-firman i USA?

Oheligflopp

Breitling
Tänker köpa en klocka av en försäljare på Amazon som tyvärr inte skeppar direkt till Sverige. Kommer alltså behöva använda något företag som skickar vidare paket. Vilket har ni använt och/eller skulle rekommendera för en klocka i tiotusenkronorsklassen?
 

Oheligflopp

Breitling
Hmm okej, vad betalade du? Och vad angav du för mått? Skrev 20x20x20 cm och 1 lbs som mått, valde "jewellery" som kategori och skrev in värdet på cirka 1100$ och fick smått sanslösa 2441 SEK i bara "taxes", totalt över 3000 SEK som kostnad. Vad gör jag för fel?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Frakten varierar, beroende på innehållet, och mått och tyngd på paketet. Tänk även på att dollarn är väldigt dyr nu.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Hmm okej, vad betalade du? Och vad angav du för mått? Skrev 20x20x20 cm och 1 lbs som mått, valde "jewellery" som kategori och skrev in värdet på cirka 1100$ och fick smått sanslösa 2441 SEK i bara "taxes", totalt över 3000 SEK som kostnad. Vad gör jag för fel?

Men det stämmer väl bra? Du ska ju betala 25% moms på varans värde när du tar in i Sverige från icke EU land.
Plus tullavgift.
Säkerligen med lite pålägg från fraktfirman för att de ska hantera skatten.
 

kalufsen

Panerai
Hmm okej, vad betalade du? Och vad angav du för mått? Skrev 20x20x20 cm och 1 lbs som mått, valde "jewellery" som kategori och skrev in värdet på cirka 1100$ och fick smått sanslösa 2441 SEK i bara "taxes", totalt över 3000 SEK som kostnad. Vad gör jag för fel?
Ingenting konstigt med det om du skall vara en hederlig medborgare och betala tull o moms :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad är det för klocka?
Om du kan tänka dig handla från hela världen så är USA sällan billigast när det gäller klockor pga den höga dollarkursen.

Har du kollat amazon.co.uk ?
 
Topp