• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa stället att serva ett Valjoux 7733 idag?

leicaphile

Silver
Hej,

Har införhandlat en klocka från 1974 som kosmetiskt ser ut mer eller mindre som ny, men har inte servats någonsin. Säljaren har mätt upp den på timegrapher och värdena ser fina ut men den behöver garanterat service då oljan lär ha gjort sitt efter 47 år. Tyvärr har min gamla urmakare gått i pension så behöver lämna in den till någon annan. Vem är duktig på att serva gamla kronografverk nu för tiden?

Jag skulle varmt rekommendera min uris, Per-Erik på Olofsfors Ur.

Han har mästarbrev. lång erfarenhet, varit lärare tidigare på en urmakeri-utbildning, älskar vintage och har full-servat mina två Heuer Camaros samt min Enicar Sherpa Graph......finns inte mycket som Per-Erik inte servar eller kikar på och han är dessutom både snabb och noggrann! 🤗

Gott! Det är denna skönhet som ska få en genomgång, ska vara i princip orörd sen '74 så behöver någon som tar väl hand om den. Fick bra värden på timegraphern men verket lär ju vara snustorrt så kommer inte att använda den alls innan service.

exactus.PNG

Gott! Det är denna skönhet som ska få en genomgång, ska vara i princip orörd sen '74 så behöver någon som tar väl hand om den. Fick bra värden på timegraphern men verket lär ju vara snustorrt så kommer inte att använda den alls innan service.

exactus.PNG
Cool och likadan boett som mina Heuer Camaros!

Men det är inte ett Valjoux 92 i då?
Det sitter i min Camaro med 45 min-sub!
IMG_8735 2.jpg

Ska vara ett 7733 enligt säljaren och såg ut som ett på bilden. Har sett lite andra Exactus med 7733 så det stämmer förmodligen.

Då stämmer det säkert...jag har ingen detaljkoll på urverk! 🤪

Kul namn på klockan med "Exactus", hoppas den lever upp till det efter service sen! 🤗

Den var i riktigt fint skick med!

Då stämmer det säkert...jag har ingen detaljkoll på urverk! 🤪

Kul namn på klockan med "Exactus", hoppas den lever upp till det efter service sen! 🤗

Den var i riktigt fint skick med!

Ja, det var just det kosmetiska skicket som gjorde att jag fastnade för den. Urverk går ju alltid att fixa, men en sliten/ful tavla eller boett är värre.

Tillbaka
Topp