• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa stål-klockan under 25 000

Vi kommer aldrig att kunna kora en vinnare eftersom det inte finns något som är objektivt bäst men jag antar att du med "bäst" menar mest allround? Eller vad är det den ska vara bäst på menar du? Mest prisvärd?

Du kan få en 7-8 år gammal speedmaster pro för 25k med lite tur. Svårslaget.

Stålfinns ju i alla storlekar och former och det går inte att säga vad som är bäst.
Pratar vi fieldwatch, sportdressare, dressklocka, sportkronograf, dresskronograf, GMT, datum eller ej, badvänligt eller inte?

För upp till 25K finns det många beg Grand Seiko som passar in på flera av ovanstående kriterier och jag har svårt att se att det finns någon riktig konkurrens om man vill ha pang för pengarna.
Gillar man inte GS av någon konstig anledning så ryms en beg Reverso Classique, Cartier Santos, Omega Aqua Terra Eller en uppsjö Breitlings inom budget.

Det är var jag skulle kolla på, eller acceptera att alla dykare inte är likadana. Kolla t.ex på Oris diver 65, Eller en black bay. Eller, för all del, en Black bay 36 som också är svårslagen.

Om du kan sträcka budgeten lite, så kan du få en Breitling Premier Day Date för 2800 Euros på Chrono24 (det går kanske att pruta lite på det?).

97D75A48-63B2-4EAF-A690-D534866883D3.jpeg

Stålfinns ju i alla storlekar och former och det går inte att säga vad som är bäst.
Pratar vi fieldwatch, sportdressare, dressklocka, sportkronograf, dresskronograf, GMT, datum eller ej, badvänligt eller inte?

För upp till 25K finns det många beg Grand Seiko som passar in på flera av ovanstående kriterier och jag har svårt att se att det finns någon riktig konkurrens om man vill ha pang för pengarna.
Gillar man inte GS av någon konstig anledning så ryms en beg Reverso Classique, Cartier Santos, Omega Aqua Terra Eller en uppsjö Breitlings inom budget.

Det är var jag skulle kolla på, eller acceptera att alla dykare inte är likadana. Kolla t.ex på Oris diver 65, Eller en black bay. Eller, för all del, en Black bay 36 som också är svårslagen.

Ber om ursäkt för min otydlighet i frågeställningen! Det jag menar med stålklocka är mer sportdresaare som ovan nämnts.
Tack för ditt svar

Vi kommer aldrig att kunna kora en vinnare eftersom det inte finns något som är objektivt bäst men jag antar att du med "bäst" menar mest allround? Eller vad är det den ska vara bäst på menar du? Mest prisvärd?
Bra fråga Ja vilka som är mest prisvärda och håller högst kvalité av bland annat de ovan nämnda och liknande sportdressare håller till exempel sjöö sandström royal steel classic en lika hög nivå som en tudor Black bay 36? Kan sinn 556 vara en utmanare till dessa? Finns det även andra liknande klockor under 25 000 som kan vara värda att ta en titt på innan ett potentiellt köp?
Tack för frågan

Breitling cronomat finns i olika färger och utföranden och funkar på länk, gummi, läder, haj och stingrocka. Svårslagen i den prisklassen. En riktig klassiker och klockikon om du gillar robusta urverk och kronograffunktion.
984FA78F-80C6-4B36-B089-137F762C907D.jpeg
86E3FC67-D4F2-4B01-AE43-433429854E8E.jpeg

Senast ändrad:
Bra fråga Ja vilka som är mest prisvärda och håller högst kvalité av bland annat de ovan nämnda och liknande sportdressare håller till exempel sjöö sandström royal steel classic en lika hög nivå som en tudor Black bay 36? Kan sinn 556 vara en utmanare till dessa? Finns det även andra liknande klockor under 25 000 som kan vara värda att ta en titt på innan ett potentiellt köp?
Tack för frågan
Tycker black bay 36 uppfattas som mer kvalitativ än både royal steel och sinn 556i jämfört alla dessa vid flertalet tillfällen men sen kostar den klockan nästan dubbelt mot en 556i och några tusen mer än en royal steel så är kanske inte så konstigt. Alla är dock fina klockor.

Tillbaka
Topp