• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa stiftpennan (blyerts)?

Bergaren

Silver
2-Faktor
Jag söker en penna att anteckna och skriva med, mycket matte räknar jag (ifall det spelar någon roll i sammanhanget). Bläckpennor går bort eftersom jag vill kunna ändra om jag skriver fel.
Har vi någon expert här på KS som kan berätta för mig lite vad man ska ha?! Vilka stift är bäst osv?
Har i nuläget en sliten Pilot vega 0,5. Den är bra men stiften bryts ganska lätt. Kan lägga ner 100-200 kr för att få en bra penna som håller, vilket inte blir allt för dyrt i längden. En stiftpenna som jag har sett ofta rekommenderas är Pentel Graphgear 500. Någon som har en sådan?

Jag pluggar också mycket matematik. Kör Ballograf med 0.7HB-stift. Tycker dem är klockrena, lätta att sudda men går inte av ofta (detta trotts att jag trycker). Pennan är som så att den "fjädrar". Så trycker man för hårt åker stiftet in och "toppen" på pennan lyfter en bit liksom, svårt att förklara men gå till akademibokhandeln och fråga efter Ballograf stiftpenna blyerts 0.7 så löser det sig nog. Kostar runt 100 kr tror jag.

Jag pluggar också mycket matematik. Kör Ballograf med 0.7HB-stift. Tycker dem är klockrena, lätta att sudda men går inte av ofta (detta trotts att jag trycker). Pennan är som så att den "fjädrar". Så trycker man för hårt åker stiftet in och "toppen" på pennan lyfter en bit liksom, svårt att förklara men gå till akademibokhandeln och fråga efter Ballograf stiftpenna blyerts 0.7 så löser det sig nog. Kostar runt 100 kr tror jag.
Tack! Vet du om den finns på akedemibokhandeln?

Tillbaka
Topp