• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bättre bilder på Daytonan

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
... Och beach är i skräpmetall...
Jag har glömt bort din definition av "skräpmetall". Var det Rosé (för mycket kopparinblandning?)? Då samtliga guldsorter (gulguld, rödguld, rosé och vitguld) är 18k för det mesta tyder det ju på att guldinehållet är densamma (dvs 75%, eller 750 (tusendelar) som det kallas utomlands). Leder inte detta till att vitguld med inblandningen av bl.a. Palladium borde vara den ädlaste? Läxa upp mig och utbilda mig gärna! :bookworm:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag har glömt bort din definition av "skräpmetall". Var det Rosé (för mycket kopparinblandning?)? Då samtliga guldsorter (gulguld, rödguld, rosé och vitguld) är 18k för det mesta tyder det ju på att guldinehållet är densamma (dvs 75%, eller 750 (tusendelar) som det kallas utomlands). Leder inte detta till att vitguld med inblandningen av bl.a. Palladium borde vara den ädlaste? Läxa upp mig och utbilda mig gärna! :bookworm:
Nje, det är inte så genomtänkt och seriöst. Handlade om att vitguld oftast är belagt med tex rhodium eller platina. Nu säger ju vissa att Rolex inte gör det längre, så det är väl missvisande.
 

Bolio

Panerai
Härligt att se och man vet att det inte är första gången man ser den och absolut inte den sista :D. Hoppas det blir som den förra, forumets mest fotade ur.
 

Målarn

The Steak
Topp