• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bättre hälft vill ha Seiko

PhilipH

Cartier
2-Faktor
Åker snart till Tokyo tillsammans med min flickvän och hon har nämnt att hon vill byta ut sin parfymare mot en Seiko.
Har föreslagit SARB035 för henne och den gillar hon, men det hänger på om 38mm blir för stort på handleden för henne.
Tänkte fråga er som är djupare ner i Seikoträsket än jag om fler förslag.
De kraven hon har är: SS tillsammans med länk, vit/ljus/silver tavla, upp till 5000kr. Automat eller kvarts spelar ingen roll.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Allt finns liksom inte inne i alla butiker så det är lite onödigt att låsa sig vid en modell om man vill köpa på plats. Dra till valfri Bic Camera eller Yodobashi och kolla om de har något inne som hon gillar. :)
 

PhilipH

Cartier
2-Faktor
Allt finns liksom inte inne i alla butiker så det är lite onödigt att låsa sig vid en modell om man vill köpa på plats. Dra till valfri Bic Camera eller Yodobashi och kolla om de har något inne som hon gillar. :)
Lär nog inte vara något problem att hitta något hon gillar, tänkte använda tipsen som riktlinjer, både estetiskt som kvalitet/prisvärdhet :)
Hon gillar att ha lite koll på läget i förväg :D
 
SXB430P1 är ju fin också, annars kan det nog vara bra att kolla när ni väl är på plats för att inte få upp förhoppningarna om att hitta en specifik modell
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Seiko har många trevliga damklockor med ljus tavla och länk. Nu minns jag inte ref, men solar serien med integrerad länk är trevlig i det prisspannet.
 
Topp