• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bättre hälftens klockor?

David

Bödeln
Klocksnack är vad jag förstår, precis som TTT, könsmässigt extremet homogent. På nästan alla utländska forum jag hänger på finns det några enstaka tjejer i alla fall. Finns det inga kvinnliga klocknördar i Sverige?

Hur som helst, en användare på ett annat forum, som visade sig tala svenska, bad om bilder på mid-YM. Jag passar på att göra en tråd av det och samtidigt locka hit en ny förmåga. Visa bättre hälftens wristshots!

120830-Mid-YM-II.jpg


120830-Mid-YM-I.jpg
 

Gavve

Greven
2-Faktor
David skrev:
Klocksnack är vad jag förstår, precis som TTT, könsmässigt extremet homogent. På nästan alla utländska forum jag hänger på finns det några enstaka tjejer i alla fall. Finns det inga kvinnliga klocknördar i Sverige?

Hur som helst, en användare på ett annat forum, som visade sig tala svenska, bad om bilder på mid-YM. Jag passar på att göra en tråd av det och samtidigt locka hit en ny förmåga. Visa bättre hälftens wristshots!

Gillar verkligen inte yachtmaster för fem öre förutom just den där på en kvinnlig bärare faktiskt. Perfekt tjejklocka på alla sätt. Men på med länken för tusan!
 
  • Like
Reactions: Man

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Gjorde själv en rekognosering av olika alternativ till min bättre hälft för drygt ett år sen. Hade ett gäng kriterier att utgå från som:
- klockan ska inte behöva dras upp om den ligger oanvänd några dar
- ska fungera till jobb/fritid/festklädd/etc
- ska palla vatten och ta vardagliga smällar
- diamanter är (alltid) att föredra
- ej oversized, men inte heller "liten"

Baserat på ovan, samt lite diskreta frågor här och var, föll valet till slut på en Omega Seamaster Aqua Terra quartz i stål med diamantindex. Storlek 30-31 mm och vattentät till 150m. Gillades mycket. :mrgreen:


 

David

Bödeln
Utforskaren skrev:
Baserat på ovan, samt lite diskreta frågor här och var, föll valet till slut på en Omega Seamaster Aqua Terra quartz i stål med diamantindex.

Bra val! Jag hade ungefär samma kriterier, men valde att stryka några av dem, och istället skaffa en sån här som komplement till Yacht-Mastern.

120812-Skeleton.jpg



vekktah skrev:

Så stilig, skulle nog inte klara en sån där själv, men som tjejklocka tickar den väldigt många boxar.

vekktah skrev:
(sluta skriv sporta för helvete!)

x2 :)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Min fru har en automatisk tag heuer 38mm. Hon tycker automat är kass som inte håller tiden och vill absolut inte bära min Explorer 1.
/ j
nebety6u.jpg
 
  • Like
Reactions: Man

Ministern

Founder
2-Faktor
Min hustru hade en dröm. Den var att hon skulle köpa en Rolex till sig själv i 30-års present. Åren gick och ingen Rolex blev det. Däremot en uppsjö Lambrettor.. Då trädde jag in i hennes liv och hennes sparsamhet flög sin kos.

Den första klocka var denna Tudor Chrono som köptes på auktion på Kaplan.

00041766-8A9E-4984-80EF-85BBDB4CEDE6-7548-00000A44DFC67321.jpg


Klocka nr två kom inte långt efter, hon ville egentligen ha en Rolex med det blev en....
JLC Reverso från Kaplans butik

A1F30451-9A5F-44E2-BC19-3C29CA7AF77D-7548-00000A44FCA3140D.jpg


Jag har även jag haft en dröm och den har varit att köpa en Tudor Lady Sub. Tyvärr har även slitna utan box och papper stuckit över 10 på Ebay. Men en dag låg den där, i skylten på Kaplans, en lite nära mint full set som inte blev såld på Kaplans klockkvalite. Behövde inte tänka där steg rakt in och köpte den och därefter vart den min hustrus..

9B4EB361-1562-4653-9851-79FC69035D83-7548-00000A45113BA35F.jpg


Säga vad man vill men Tudor och JLC är inte Rolex så begäret var inte mättat!
På Pantbanken Östermalm hittades en 18k Lady DJ på Presidentlänk med papper. Affären var given och första Rolex inhandlad.

5573415B-297C-41FD-81B0-84B4DCA74671-7548-00000A4529EB29DA.jpg


Nu började begäret stilla sig lite.. Men bröllop stundade och vad ger en man som enbart hittills handlat väskor i morgongåva? Svaret är ganska enkelt, en Rolex för man kan aldrig ha för många sådana. Detta utspelade sig för länge sedan, ja lite i tidernas gryning och den köptes på något som jag tror hette TTT? Säljaren satt i Kristianstad och ville att jag skulle skicka pengarna i förskott. Då jag inte är godtrogen och ville stå hela risken själv så skickades halva beloppet innan och andra halvan efter jag mottagit klockan. Tycker det kändes ganska bra och jag undrar varför inte fler gör så? Klockan vart denna lilla Exp II full set.

6F3A87AB-2007-4EBE-8307-251759C3A648-7548-00000A474A50E893.jpg


Nu är bara frågan, vad kommer näst?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Min hustru hade en dröm. Den var att hon skulle köpa en Rolex till sig själv i 30-års present. Åren gick och ingen Rolex blev det. Däremot en uppsjö Lambrettor.. Då trädde jag in i hennes liv och hennes sparsamhet flög sin kos.

Den första klocka var denna Tudor Chrono som köptes på auktion på Kaplan.

00041766-8A9E-4984-80EF-85BBDB4CEDE6-7548-00000A44DFC67321.jpg


Klocka nr två kom inte långt efter, hon ville egentligen ha en Rolex med det blev en....
JLC Reverso från Kaplans butik

A1F30451-9A5F-44E2-BC19-3C29CA7AF77D-7548-00000A44FCA3140D.jpg


Jag har även jag haft en dröm och den har varit att köpa en Tudor Lady Sub. Tyvärr har även slitna utan box och papper stuckit över 10 på Ebay. Men en dag låg den där, i skylten på Kaplans, en lite nära mint full set som inte blev såld på Kaplans klockkvalite. Behövde inte tänka där steg rakt in och köpte den och därefter vart den min hustrus..

9B4EB361-1562-4653-9851-79FC69035D83-7548-00000A45113BA35F.jpg


Säga vad man vill men Tudor och JLC är inte Rolex så begäret var inte mättat!
På Pantbanken Östermalm hittades en 18k Lady DJ på Presidentlänk med papper. Affären var given och första Rolex inhandlad.

5573415B-297C-41FD-81B0-84B4DCA74671-7548-00000A4529EB29DA.jpg


Nu började begäret stilla sig lite.. Men bröllop stundade och vad ger en man som enbart hittills handlat väskor i morgongåva? Svaret är ganska enkelt, en Rolex för man kan aldrig ha för många sådana. Detta utspelade sig för länge sedan, ja lite i tidernas gryning och den köptes på något som jag tror hette TTT? Säljaren satt i Kristianstad och ville att jag skulle skicka pengarna i förskott. Då jag inte är godtrogen och ville stå hela risken själv så skickades halva beloppet innan och andra halvan efter jag mottagit klockan. Tycker det kändes ganska bra och jag undrar varför inte fler gör så? Klockan vart denna lilla Exp II full set.

6F3A87AB-2007-4EBE-8307-251759C3A648-7548-00000A474A50E893.jpg


Nu är bara frågan, vad kommer näst?
Den där Explorern har jag nog haft på min handled. :)
Tror att säljaren kan vara min svåger.
 

Ricrob

Patek
Skäms lite över uren jag köpt till min fru.. :oops: Hon har en Gucci "smyckesur" också som är mer armband än klocka men den vet jag inte var hon gömt.

Faktum är dock att jag senaste året gjort lite efterforskningar i smyg på ngt nytt till henne men hon älskar (jag står fast vid att den är galet snygg) Certinan och tycker den räcker gott! Men så småningom blir det sannorlikt en DJ eller Airking till henne, om jag så måste sula Certinan i väggen först! ;)

6834F4FE-9339-493F-8087-EC45752E9F5F-7940-00001571E5211AB8.jpg
 
  • Like
Reactions: Man

David

Bödeln
Ricrob skrev:
Men så småningom blir det sannorlikt en DJ eller Airking till henne, om jag så måste sula Certinan i väggen först!

Nej, den är ju så fin!

Säg istället att den gått sönder. Då får du köpa en ny, och sen får du ligga extra när du lyckas "laga" Certinan.
 

_jonte

Patek
Ricrob skrev:
Skäms lite över uren jag köpt till min fru.. :oops: Hon har en Gucci "smyckesur" också som är mer armband än klocka men den vet jag inte var hon gömt.

Faktum är dock att jag senaste året gjort lite efterforskningar i smyg på ngt nytt till henne men hon älskar (jag står fast vid att den är galet snygg) Certinan och tycker den räcker gott! Men så småningom blir det sannorlikt en DJ eller Airking till henne, om jag så måste sula Certinan i väggen först! ;)

6834F4FE-9339-493F-8087-EC45752E9F5F-7940-00001571E5211AB8.jpg
Den där är ju en skitsnygg klocka. Har hjälpt svägerskan hitta exakt samma. Hon bär den jämt. :D
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Samlingsbild, hennes är nere till vänster, en seamaster, constellation, hennes farmors gamla guldklocka samt en petite omega.
1ad2f903.jpg
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
När jag träffade min sambo så var hennes attityd "klocka har jag i mobilen" .. Därefter har det blivit många turer.

Det började med att jag fick upp hennes ögon för Chanel J12 en otroligt överskattad quartzare.

Nu har åren gått och idag sportas en Datejust samt även en 6694 Precision, visst tog det ett tag för henne att få in rutinen med uppvridning men så svårt var det inte.

Det stora problemet jag upplevt var att dessa juveler kunde tryckas ner i lådor bland örhängen, smycken eller lämnas på dom mest underliga platser!

Så jag tipsar alla om att investera i en fin klockbox till era älskade!
 
Topp