• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Böcker

Compiss

Patek
2-Faktor
Hej på er,

Läste en tråd igår, minns dock ej vilken, om böcker om klockor och akademibokhandeln.

Gick i vart fall in på akademibokhandeln i skrapan på Södermalm.

Hittade lite intressant till bra pris.

En bok om Omega som kostat ca 750kr såldes nu för 159kr
yxJidYB.jpg


En bok om diverse klockor som hade kostat 199kr kostade nu 100kr
Denna bok är över 500 sidor och rätt stor, la min exp2a på omslaget så ni får en uppfattning
C1YtndI.jpg

Dessa klockor finns med i boken. Det står lite historia om varje märke, hur de startade osv. Massa sköna bilder. Ingen bok om du vill bli expert men vill du veta lite om mycket så funkar den nog bra:)
lxbNHuB.jpg

Rolig exp2 med orange lume!
d0F17gn.jpg


Som sagt detta var i skrapan, vet ej hur det ser ut på övriga bokhandlar. Av omegaboken fanns kanske 8-10 st och av den andra stora tjocka boken ca 4-5 ex kvar då jag köpt :)

Mycket nöje!
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Det var jag som flaggade för böckerna på Aka. Var där tidigare idag och då hade de fyra av den där tjocka fina uppslagsboken. Antar att det bara är tre nu? :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Goldbergers 'Longines' finns också på Akademibokhandeln för samma pris. Jag har dock bara slagit till på Omega-boken, lite dumt kanske då den är riktigt trevlig och Goldberger kan ett och annat om Longines.

Den andra, 'The illustrated directory of watches' kan man höja ett varningens finger för angående att det inte finns ett enda referensnummer i hela boken. Det är sånt som iaf. för mig gör den ointressant.

Akademibokhandeln har en hel del annat smarrigt i beställningssortimentet, går just nu och väntar på leverans av 'Vintage Rolex Sport Models' efter tips här på forumet. Verkar mycket lovande.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Jag ska ned och kika imorgon förmiddag.
Gör så, hör av dig efter att du ha varit där. Förra året då Akademibokhandeln hade rea på dessa böcker så var dom ej nedsatta här, men då läste jag att jag inte var ensam. Det var fler Akademibokhandlarna som inte hade satt ner dom även fast det var rea. Så om dom inte är nedsatta fråga någon som jobba där om det inte ska vara rea på dom.

När jag var där innan jul så fanns det många ex av The illustrated directory of watches, Omega sportwatches och Longines watches.
 
Senast ändrad:

seikoswede

Panerai
Den är skriven av John Goodall men misstänker att Seiko haft ett antal fingrar med i spelet.

Skall bli riktigt skoj att få hem den!

Jim
 

M021

Rolex
2-Faktor
Lite fulbild såhär på kvällen, har inte ens öppnat den, stått i bokhyllan sedan början på september, en vacker dag så :cigar:

Jagade denna bok land och rike och hade gett upp när jag traskade in hos en omega handlare i Orlando, "har du a.journey through time" utan något som helst hopp, "javisst, har ett exemplar som aldrig hämtades ut, vill du ha det?" en annan gick in i målbrottet på två röda "jaaa"... Ska köpa mig en fin whiskey sen blir det oskulden,


4VBbwJ3.jpg
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Eurenius, jag drog ner på stan nyss och kollade. Boken fanns men dom hade inte satt ner priset, så jag frågade i kassan om det inte skulle vara rea på boken då det är rea på den över hela Sverige. Hon slog in i datorn och mycket riktigt skulle det vara rea på boken, så jag köpte den.

OLLSHSa.jpg
iyZBkPP.jpg



Såg att även att The illustrated directory of watches och Omega sportwatches fanns. Även på de hade dom glömt att sänka priset på.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Eurenius, jag drog ner på stan nyss och kollade. Boken fanns men dom hade inte satt ner priset, så jag frågade i kassan om det inte skulle vara rea på boken då det är rea på den över hela Sverige. Hon slog in i datorn och mycket riktigt skulle det vara rea på boken, så jag köpa den.



OLLSHSa.jpg
iyZBkPP.jpg



Såg att även att The illustrated directory of watches och Omega sportwatches fanns. Även på de hade dom glömt att sänka priset på.

Sköna bananer! Då ska jag ner och handla imorgon. Jag fyndade två stycken klockböcker där i fjol också. Dags för en klocköl snart i Övik eller hur?
 
Topp