• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Börjar bli lite tjatigt... watch out.

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Fick syn på en klocka på blocket:
http://www.blocket.se/vi/48890304.htm
Var i kontakt med säljaren och hon skickade lite fler bilder, allt såg schysst ut. Hon erbjöd sig att skicka klockan mot Paysongaranti, då den finns i Falun o jag i Sthlm. Annars hade jag kunnat åka o hämta typ nästa vecka, men Payson verkar ju vettigt.
Fick mail från Payson, där det stod hur jag skulle föra över pengar - men det stod ett bankkontonr som betalningsmottagare - nojig som jag är kontaktade jag Payson och det är tydligen så att de senaste dagarna har de drabbats av rätt många bedrägeriförsök...
Fick det här från Payson:

"Hej!
Payson ber aldrig sina kunder att sätta in pengar på ett bankkontonummer. När man betalar via Payson sker betalningen via e-mailadresser (de fungerar som ett bankkontonummer hos Payson).
De senaste dagarna har vi fått en del rapporter angående ett bedrägligt mail som ser ut att komma från Payson. Mailet kommer inte från Payson utan är ett bedrägeriförsök.
Om du har fått mailet rekommenderar vi att du tar bort mailet utan att svara på det och utan att betala in på bankkontot som är angivet i mailet."

Vad trött jag blir... har konfronterat säljaren, hon säger att det är payson som är fel ute. Jag vet vem jag litar mer på iallafall. Så om nån är sugen på denna så får man allt se till att åka dit o hämta den...

Jag vill ju köpa en klocka, att det ska vara så svårt.
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Fick syn på en klocka på blocket:
http://www.blocket.se/vi/48890304.htm
Var i kontakt med säljaren och hon skickade lite fler bilder, allt såg schysst ut. Hon erbjöd sig att skicka klockan mot Paysongaranti, då den finns i Falun o jag i Sthlm. Annars hade jag kunnat åka o hämta typ nästa vecka, men Payson verkar ju vettigt.
Fick mail från Payson, där det stod hur jag skulle föra över pengar - men det stod ett bankkontonr som betalningsmottagare - nojig som jag är kontaktade jag Payson och det är tydligen så att de senaste dagarna har de drabbats av rätt många bedrägeriförsök...
Fick det här från Payson:

"Hej!
Payson ber aldrig sina kunder att sätta in pengar på ett bankkontonummer. När man betalar via Payson sker betalningen via e-mailadresser (de fungerar som ett bankkontonummer hos Payson).
De senaste dagarna har vi fått en del rapporter angående ett bedrägligt mail som ser ut att komma från Payson. Mailet kommer inte från Payson utan är ett bedrägeriförsök.
Om du har fått mailet rekommenderar vi att du tar bort mailet utan att svara på det och utan att betala in på bankkontot som är angivet i mailet."

Vad trött jag blir... har konfronterat säljaren, hon säger att det är payson som är fel ute. Jag vet vem jag litar mer på iallafall. Så om nån är sugen på denna så får man allt se till att åka dit o hämta den...

Jag vill ju köpa en klocka, att det ska vara så svårt.

Är från Falun i grunden och kan ordna med nån elak snubbe f2f :)
 

Jonaz

Rolex
Här är texten ifrån annonsen:


Breitling Headwind
Maria. 21 aug 23:19.
Pris 13 000:-
Typ Klockor
Plats Falun
Säljer mitt ex klocka som han hade fått av mig, Breitling Headwind som är i nyskick och endast buren vid speciella tillfällen då han träffade andra! Servad enligt föreskrift som jag har fått betala för det!

- Blå urtavla.
- Visare och urtavla i solid silver
- Safirglas
- Automatur (B45)
- Polerad pilotlänk

All dokumentation som medföljde vid inköp finns givetvis kvar:

- Garantibevis
- Äkthetsintyg
- Instruktionsbok
- Box
- Kartong

Klockan är äkta då den är köpt från Göteborg.

Mått:
43.7mm
15.3mm




iPhone | Tapatalk
 
Topp