• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

B&O högtalare bortskänkes

UncleBear

Silver
I samband med att vi köpte hus 2006 fick vi ta över en Souroundanläggning från Bang & Olufsen som vi aldrig använt. Sålde 10 st när vi flyttade in men har 6 st kvar. Oteknisk och ointresserad men förstått att högtalarna är ok (om membranen inte torkat) och att de används av vissa för hemmabio.
Beovox cx 50 heter dom.
Bor i Göteborg.
image.jpg
image.jpg

I samband med att vi köpte hus 2006 fick vi ta över en Souroundanläggning från Bang & Olufsen som vi aldrig använt. Sålde 10 st när vi flyttade in men har 6 st kvar. Oteknisk och ointresserad men förstått att högtalarna är ok (om membranen inte torkat) och att de används av vissa för hemmabio.
Beovox cx 50 heter dom.
Bor i Göteborg.
image.jpg
image.jpg

bra saker om du har en förstärkare!

K

Känns bra att nån kan använda sakerna! Klockor är annat. De används...
Det är väl förresten OT i denna tråd att prata klockor?
Hm, såhär säger reglerna; "allt det andra som gör livet värt att leva"
Och för mig är klockor livet och livet är klockor, så klockor blir aldrig OT för mig.

Fan att man inte är inte på KS oftare än en gång i halvtimmen...
Likt @Scaramanga är även jag sugen på ett par om @Aurum inte skulle ha plats för alla (om det nu är flera som det hankar om).

Hursom, sjukt trevligt initiativ/gest att skänka dessa till någon snabb KSare!

Måtten är 12 x 20,5 x 20.5cm och vikt 3,5kg om någon undrar förutsatt internet inte ljuger.

Senast ändrad:
Om @Aurum inte behöver alla 6 så ställer jag gärna upp! :)
Fan att man inte är inte på KS oftare än en gång i halvtimmen...
Likt @Scaramanga är även jag sugen på ett par om @Aurum skulle ha plats för alla (om det nu är flera som det hankar om).

Hursom, sjukt trevligt initiativ/gest att skänka dessa till någon snabb KSare!

Måtten är 12 x 20,5 x 20.5cm och vikt 3,5kg om någon undrar förutsatt internet inte ljuger.
Skall inte vara girig men jag skall fundera lite på det hela. Har alltid haft ett gott öga till dessa gamla B&O, vintage!

Trevligt

Ingen skulle bli gladare än jag! Har en fin gammal Technics förstärkare och ett Yamaha KX-800 som vill jobba lite.

Går det att köpa kasettband fortfarande?
Tror hipsters har kört med kassett ett tag, så något borde finnas. Tror dock inte att magnetremsan håller så bra så de gamla börjar nog bli kassa om de inte redan är det.

Trevligt

Ingen skulle bli gladare än jag! Har en fin gammal Technics förstärkare och ett Yamaha KX-800 som vill jobba lite.

Går det att köpa kasettband fortfarande?
Hade 16 högtalare tidigare vilket jag upplevde som lite ansträngande med små barn
Jag har nog en sådan där hemma med...
Kassettband... min fru har signerade vinyl från Noice och Gyllene Tider,
Så gammal är hon...,

Hade 16 högtalare tidigare vilket jag upplevde som lite ansträngande med små barn

Kassettband... min fru har signerade vinyl från Noice och Gyllene Tider,
Så gammal är hon...,
Så gammal kan hon ju inte vara! Jag har KISS på vinyl, med målade nyllen. Pre -84?
Jag är två år yngre än henne. Statiskt bör vi leva ihop längre då... Jag är 44, you do the math! Men fan, tiden går fort, rätt som det är Kan man ha spårvagn i nacken.... Leva nu är viktigt

Det dröjde innan ditt svar så jag blev lite orolig att jag uttryckt mig fel. Min fru är bäst på alla sätt och vis...
Bilder på annat en material kommer inte postas av mig. Klockor också fiske är mer min låda!

Tillbaka
Topp