• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Back from the dead. Kamel trofé

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Min första klocka, första jag kom ihåg att jag valt och burit under lång tid. Var en camel trophy. Köpt i Geneve nån gång i början av 90talet. Utvald av mig, betald av min far. Jag valde den för att den gav en aura av strapatser och äventyr, reklambilder med leriga jeepar i tropisk djungel slog rätt in i beasties hjärta.

Använde den under många år men in på 2000 talet hamnade den i lådan. Omkring 2008 kom den fram igen, nytt batteri men den funkade inte riktig så den åkte ner i lådan igen.

Nu för två veckor sedan bestämde jag mig för att fixa till den så in med den till urmakaren. Det är ju en kvarts men urmakaren gillade den ändå, han sa det var ett fint seiko kvartsverk med datum, kronograf och alarm, alarmet kan även användas som en andra tidzon.

I lördags var den färdig, nya packningar, nya kugghjul till datum funktionen och lite annat lull lull.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Min första klocka, första jag kom ihåg att jag valt och burit under lång tid. Var en camel trophy. Köpt i Geneve nån gång i början av 90talet. Utvald av mig, betald av min far. Jag valde den för att den gav en aura av strapatser och äventyr, reklambilder med leriga jeepar i tropisk djungel slog rätt in i beasties hjärta.

Använde den under många år men in på 2000 talet hamnade den i lådan. Omkring 2008 kom den fram igen, nytt batteri men den funkade inte riktig så den åkte ner i lådan igen.

Nu för två veckor sedan bestämde jag mig för att fixa till den så in med den till urmakaren. Det är ju en kvarts men urmakaren gillade den ändå, han sa det var ett fint seiko kvartsverk med datum, kronograf och alarm, alarmet kan även användas som en andra tidzon.

I lördags var den färdig, nya packningar, nya kugghjul till datum funktionen och lite annat lull lull.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
Tycker den är skitfräck!
 

joh.jonsson

Panerai
Väldigt fin på lädret! Har faktiskt för mig att jag hade nån slags homage eller något på den där när jag va liten grabb :)
 

egbert

Panerai
Asball och en riktig kamel-eont :) som skiftar karaktär beroende på band. Jättesnygg på de du visar. Kan också tänka mig att nato i sand eller mörkbrunt passar fint.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Den blev riktigt bra på brunt läder och roligt med en klocka som du har en personlig relation sedan så många år.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
kan tänka mig att det ligger en del Camel hos folk i lådorna, vi kanske skulle dammsuga upp dem till forumet :)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Kul att den fungerade utan att behöva byte verk! Gamla batterier har ju satt stop för rätt många äldre kvartsare genom åren!

Snygg klocka!
 
Topp