• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bad guy - Nicklas Hamnefors aka Hamnefors

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Har spridit den här informationen till några av er.

Men nu, efter att killen i fråga fått nästan 10 dagar på sig att krypa till korset, så har jag inget annat val än att dela med mig av detta.

Till saken.

Jag hade min JLC Master Compressor ute till salu. Fick ett bytesförslag mot en JLC Master Calendar.
Mötte upp killen med klockan, och satte oss hemma hos mig för en kopp kaffe och lite allmänt tugg.

Diskuterade klockorna och pris, och efter ett tag var vi överrens. Jag la några kronor imellan, och vi sa hejdå efter en trevlig pratstund.
Ställde de vanliga frågorna. Bland annat "Vart har du köpt den?"
Fick svaret: "Hos en begagnat-handlare i USA."

Inga konstigheter. Fick inga dåliga vibbar av killen, som gjort affärer tidigare på forumen.
Främst på timetotalk tror jag. Är osäker på om han är medlem här.

Hursomhelst. En timma efter att vi sagt hejdå laddade jag upp en bild på klockan på Instagram.
Fick ett meddelande av Martinhook här på forumet, som ställde lite frågor om klockan. Det visade sig vara hans gamla.

Martin hade bytt den till Hamnefors, som snart hörde av sig till Martin och klagade på att klockan inte fungerade korrekt. Den skickades upp till Martin och hans urmakare i Karlstad, där det konstaterades att klockan blivit tappad eller slagen i något, då det uppstått en ding på ena bandhornet och en skruv i urverket som gått sönder. (Martin hade haft den i bankfack, och märket fanns då inte)
Martin erbjöd sig att förmedla klockan till Nymans för reparation, men Hamnefors tackade nej, och tog tillbaka den till göteborg.

Två veckor senare byter Hamnefors klockan till mig, och nämner ingenting om detta. Han ljuger dessutom om vart han fått klockan ifrån.

Nu har han fortfarande inte hört av sig, och han går ej att nå någonstans.

Hans namn är Nicklas Hamnefors. Nickar 'hamnefors' på TTT.
Hans mail är [email protected].
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Riktigt tråkigt! Kanske är bra att slänga upp en bild på honom också, så att folk känner igen honom. Kan ju vara så att han går under ett annat namn vid nästa affär.

Edit: Kom på att det bara var att söka på hans mail på Facebook för att få upp bilder.
 

Vesper

Rolex
Fan vad sur man blir när man läser sånt här! Snacka om att ljuga nån rakt upp i ansiktet :rage:
Hoppas att det löser sig för dig!
 
Det är väl tyvärr bara en tidsfråga innan något liknande eller ännu värre händer då det dealas så mycket som det gör.
Jag har själv som vanligt en deal med 30k ++ ute till en annan forummedlem, och även om jag självklart har fullt förtroende för denne så är denna typ av handel egentligen onödigt vansklig.
 

Ricrob

Patek
Jättebra att du delar med dig om detta!

Hoppas Nicklas Hamnefors inser att han bör kompensera dig asap om han vill kunna fortsätta göra affärer här i Sverige. Visst, alla klocknördar kanske inte hänger här men nästan, och resterande vet nog vad Google är. Så Nicklas Hamnefors, jag hoppas som sagt att du har en vettig anledning till ditt beteende och gör rätt för dig!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Vaniljglass, har du skrivit in honom i badguy tråden?

Hoppas det ordnar sig och att han fattar rätt beslut nu när du hängt ut honom,
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Ouch... Riktigt trist :( och tänk att den svinpälsen har min gamla master compressor... Nästan så det får ske en räddningsinsats
 

babanker

Panerai
Killen kommer ändra sig, finns inga bollar i hans ögon, bara neurotisk falskspelare. Släng ett tomhot i värsta fall och få tillbaka din klocka och en dålig undanflykt.
 

oscaroscar

Panerai
Detta vill jag höra mera av! Så han är verkligen ett svin som lurar folk?! :rage:
Ja, vi blev helt paff nu när vi såg tråden. Trodde de fanns en vettig anledning till att han inte svarat. Men märker att de ligger mer bakom de hela.

En fjäder saknades i verket, ett par rejäla dings på bezel, glas och boett samt bezelen var trasig och "klickar" inte när man snurrar på den. Låset sitter dessutom väldigt löst och måste åtgärdas.
Inget nämndes av säljaren och man tyckte iallafall att ett par av de punkter borde nämnts.
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Ja, vad ska man säga...man tror ju man är säker när man handlar från forumen och f2f, mycket tråkigt.

Skriv på ttt också vettja!
 

ErikGBG

Audemars
Har du adress så åk och hälsa på. Folk är sällan speciellt bra på att spela allan när man väl står i dörren och synar bluffen.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Trist som fn, men ta det varligt, döm inte någon på förhand. Låt Hamnefors få bemöta detta.
Har han inte någon vettig förklaring då är han rökt.
Först då kan man kräva att han ska förvandlas till en pulled pork.
Till Vanilj, jag hoppas verkligen att detta ordnar sig.
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Trist som fn, men ta det varligt, döm inte någon på förhand. Låt Hamnefors få bemöta detta.
Har han inte någon vettig förklaring då är han rökt.
Först då kan man kräva att han ska förvandlas till en pulled pork.
Till Vanilj, jag hoppas verkligen att detta ordnar sig.
Att inte svara på mail kan det finnas förklaring till såhär på sommaren. Ljug är svårare att förklara...
 

naggge

Panerai
Denna tråden hamnar redan på andra plats vid en googling av Nicklas Hamnefors. Bra jobbat Google!

Och till vaniljglass, tråkigt som fan att höra detta.. Hoppas det löser sig men han har ju fått mer än tillräckligt med tid för att kunna svara så det skulle inte förvåna mig om han inte bryr sig det minsta om detta.

BLefq3V.jpg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Jättetråkigt och jag lider med dig!

Att en person kan vara såpass korkad och bränna sitt rykte genom att bete sig som du beskriver är riktigt illa!
Hoppas att det löser sig på bästa sätt!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Hoppas verkligen att detta löser sig. Är det dyrt att fixa skruven som gått av?
 
Topp