Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tofts Urmakeri i Falun är att rekommendera och dom kan nog hjälpa dig.Brorsan har råkat bada i poolen med öppen heliumventil på sin Omega PO, ska försöka ta den till urmakare snarast. Har någon koll på om det finns servicemöjlighet i Falun/Borlänge för Omega? Gissar annars att Västerås är närmast?
Något man kan göra själv hemma i väntan på det?
Det var surt, hoppas det löser sig.Det blev imma på insidan ganska omgående så det verkar inte ha varit tätt, kanske är någonting med just heliumventilen? Ska lämna in den till Nymans i Västerås i veckan så får de fixa service.
Han snackade med försäkringsbolaget och det verkar täckas på allriskförsäkringen så det blev inte så farligt.
Man måste ju i princip plocka ut verket mm för att det ska gå att torka själv. Lite meckigt om man inte gjort sådant innan.Hade det varit min klocka hade jag öppnat den för att låta ev vatten dunsta. Nu har jag förvisso flera boettöppnare, men har man inte det finns det t ex på Kjell o Co.
Rost är inte kul att få i verket.
Nja, det håller jag för delvis sant. Är det bara fuktigt, så skulle jag hellre öppna den och låta den torka t ex med en lätt uppvämd och svagt blåsande fön än att ha den hermetiskt tillsluten.Man måste ju i princip plocka ut verket mm för att det ska gå att torka själv. Lite meckigt om man inte gjort sådant innan.
Man kan ju också undra varför ventilen var öppen från början. De ska ju inte skriva ut sig själva.
Man måste ju i princip plocka ut verket mm för att det ska gå att torka själv. Lite meckigt om man inte gjort sådant innan.
Man kan ju också undra varför ventilen var öppen från början. De ska ju inte skriva ut sig själva.
Det skrev jag inget om. Däremot vet jag av erfarenhet att det är svårt att få en klocka torr bara genom att öppna baklocket. Att plocka ut verket är inte svårt (för de flesta).Nja, det håller jag för delvis sant. Är det bara fuktigt, så skulle jag hellre öppna den och låta den torka t ex med en lätt uppvämd och svagt blåsande fön än att ha den hermetiskt tillsluten.
Även om det skulle komma damm i den kvittar ju det. Service ska den ha oavsett vilket.
...och såklart skulle jag inte låta den gå, utan låta den stå still.
Om det är en äldre PO, dvs cal 8500, så behövs inte mycket för att få loss skruven. Hänt mig och även en annan på forumet, som tur var märkte jag det innan duschen.Han har en tendens att gilla och pilla med saker så tror inte att den har skruvat ut sig själv
Den är från 2021, inte helt insatt i Omega men det är väl den senaste modellen?Om det är en äldre PO, dvs cal 8500, så behövs inte mycket för att få loss skruven. Hänt mig och även en annan på forumet, som tur var märkte jag det innan duschen.
Korrekt.Den är från 2021, inte helt insatt i Omega men det är väl den senaste modellen?