• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BadkarsPiraten - Nyfiken fråga gällade din AP!

Och jag som tyckte att kollegan var petig när han säger att han aldrig skulle äga en ap IOM att spåret i skruvskallarna på ringen runt urtavlan saknar funktion IOM att skruven är försänkt ned i ringen. :woot:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Och jag som tyckte att kollegan var petig när han säger att han aldrig skulle äga en ap IOM att spåret i skruvskallarna på ringen runt urtavlan saknar funktion IOM att skruven är försänkt ned i ringen. :woot:
Inte helt sant faktiskt. Då guld är mjukt och passningar aldrig kan bli 100% behöver man lite mothåll när de spänts för att de skall ligga perfekt centrerade. Iaf på lite äldre APs.
 
Men vafan en klocka på över 100 lax begagnad ska ju vara perfekt anser jag...

Jag tror att du skulle bli väldigt besviken om du körde bilarnas motsvarighet till AP, alltså tex Ferrari eller Lambo. Finishen är väl... Sisådär. Detta är ofta fallet med olika produkter i den högre nivån och något man ofta ser i sammanhang på lite lägre volymer. Kolla bara hifi-sammanhang. En förstärkare för 600 lök kan ha en volymratt som lossnar när man använder den första gången osv.

Rent generellt så hittar man den högsta upplevda kvaliteten i segmentet något över mitt emellan. Typ Audi/BMW, Rolex/Omega osv
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag tror att du skulle bli väldigt besviken om du körde bilarnas motsvarighet till AP, alltså tex Ferrari eller Lambo. Finishen är väl... Sisådär. Detta är ofta fallet med olika produkter i den högre nivån och något man ofta ser i sammanhang på lite lägre volymer. Kolla bara hifi-sammanhang. En förstärkare för 600 lök kan ha en volymratt som lossnar när man använder den första gången osv.

Rent generellt så hittar man den högsta upplevda kvaliteten i segmentet något över mitt emellan. Typ Audi/BMW, Rolex/Omega osv

Tur att man kör jänkare där man vet att finishen är icke-existerande. Då finns det inget att bli missnöjd över :D
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Ryttaren

Rolex

Jimmy

Omega
Skickar in lite nytagna bilder av min 15300 som referens, ser väldigt annorlunda ut mot din @BadkarsPiraten i alla fall med hänsyn till polering / mängd gods kvar på boetten - men kan vara svårt att avgöra på bilder, är alltid lättare med klockarna i handen.

Det som är mest märkligt är hur många som verkar ha samma "problem", man blir ju på allvar nyfiken om det är AP själva / deras AD som polerar dem på detta vis...
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Hmpson

Cartier
Inte helt sant faktiskt. Då guld är mjukt och passningar aldrig kan bli 100% behöver man lite mothåll när de spänts för att de skall ligga perfekt centrerade. Iaf på lite äldre APs.
Tack för förklaringen! Det där har stört skiten ur mig också. Och stör mig nog lite fortfarande, men mindre.
 
Skickar in lite nytagna bilder av min 15300 som referens, ser väldigt annorlunda ut mot din @BadkarsPiraten i alla fall med hänsyn till polering / mängd gods kvar på boetten - men kan vara svårt att avgöra på bilder, är alltid lättare med klockarna i handen.

Det som är mest märkligt är hur många som verkar ha samma "problem", man blir ju på allvar nyfiken om det är AP själva / deras AD som polerar dem på detta vis...
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Den där ser ju ut som man förväntar sig att den ska se ut....
 

poormans

Rolex
jag tycker snarare att det ser ut som vinkel på boett och länk inte matchar på någon AP oavsett opolerad eller polerade exemplar:eek:
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Så vad kom vi fram till egentligen? Detta diskuterades ju även på annat håll..
@BadkarsPiraten anser du inte att det bör nämnas i din annons att klockan är ful/felpolerad eller "slutpolerad". Om jag minns rätt var du besviken att detta inte framgick när du köpte den?

https://klocksnack.se/threads/audemars-piguet-royal-oak-15300st.47226/

Jag har skrivit att den är polerad.
Är folk helt oförmögna till att läsa eller vad? Har fått PM angående samma sak, när det står i annonsen!

Jag har både skrivit det och tagit bilder specifikt på det.
Hur svårt ska det vara?
 
Topp