• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bajs eller Najs!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vilken trevlig dalstuga Affe"gubben"! Ska bli kul att se duken på plats:smug: Planerat vilken projektor det blir?

Tackar! Nja vet inte riktig, för tillfället så lutar det åt någon Sony projektor, dom ska var hyfsade enligt killen jag pratade med på hemmabiobutiken, tyvärr kan jag inte köra med fast duk, det suger lite men man för göra det bästa av situationen helt enkelt.
 
  • Like
Reactions: JLW

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Mycket snyggt, men sorteringen av Bondfilmerna är ju direkt smärtsam att titta på ;)
58_zpsfqrlpmuz.jpg~original.jpeg

Haha...jag vet det, har inte orkat sortera dom rätt, har haft så mycket annat att tänka på, tyvärr så är dom fortfarande i o fas :p:smug::nailbiting:.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Haha...det var väntat, om det är en liten tröst så fick jag ledsagning av min granne som är gammal elektriker :p:D:cigar:.
Vill inte leka duktigpelle, men man råkar ut får så många "GDS'are" (Gör-det-självare) dagligen så man har sätt mycket skrämmande saker..
Bara en liten headsup att även om det inte är raketforskning så får man som vanlig lekman INTE installera ett nytt uttag utan endast byta ut befintliga..

I övrigt gillar jag ditt engagemang och driv, resultatet blev inte alls dumt :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vill inte leka duktigpelle, men man råkar ut får så många "GDS'are" (Gör-det-självare) dagligen så man har sätt mycket skrämmande saker..
Bara en liten headsup att även om det inte är raketforskning så får man som vanlig lekman INTE installera ett nytt uttag utan endast byta ut befintliga..

I övrigt gillar jag ditt engagemang och driv, resultatet blev inte alls dumt :)


Tack får rådet, och jag är mycket medveten om detta, men som jag sa i ett tidigare inlägg, så fick jag hjälp av grannen som är gammal elektriker, borde duga lika bra som en som håller på för närvarande, han har bara varit pensionär i dryga året, så jag känner mig trygg, ta i trä.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Tackar! Nja vet inte riktig, för tillfället så lutar det åt någon Sony projektor, dom ska var hyfsade enligt killen jag pratade med på hemmabiobutiken, tyvärr kan jag inte köra med fast duk, det suger lite men man för göra det bästa av situationen helt enkelt.
Sony VPL-HW40, 45, 55, 65?

Funderar på en 55 eller 65:a själv.
Dock så funderar jag på att vänta tills 4K prollarna har gått ner i pris.

Sen så har jag lite utmaningar vad gäller mörkläggning alla väggar och tak är dessutom ljusa (inte alls bra).

För att kompensera för det så får man titta på högkontrastdukar med REACT-material eller Firehawk/Diamonddukar diton.

Ångrar mig lite var en som sålde en 92" diamondduk (högkontrast) för 14kkr på blocket för någon vecka sedan, kostar 35kkr i nypris. Fanns även annons på en motordriven 131" REACT 3.0-duk för 15kkr, kostar också 35kkr i nypris.

Aja, oklart är också varför allt blir skrivet med fetstil.

 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Passade även på att ta hem hyllan jag har fixat till centern i TV och film rumme

Före.
70_zpspll8kgzk.jpg


Från och med idag.
DSC_6500.JPG


Klockers det blev.
DSC_6501.JPG
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
På tal om mörkläggning

image.jpeg


Är inte riktigt klar med allt kablage. Skall även köpa ett stativ till centern.

Funderar att testa med : http://www.ljudfokus.se/produkt/speaker-floor-stand-sp-006a-svart/5913/


Ser riktigt bra ut, grym tv och bio soffa, sätt upp centern på väggen istället, det ser mycket trevligare ut än att ha den stående på något stativ, jag satt upp min idag, du kan se resultatet ovan. Att kablarna blir borttrollade är alltid plus, får man dom inte bakom väggen som jag har, så är det alltid bättre att ha kablarna i kabelskenor tycker jag, blir helt OK för vad man får betala för dom.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Sony VPL-HW40, 45, 55, 65?

Funderar på en 55 eller 65:a själv.
Dock så funderar jag på att vänta tills 4K prollarna har gått ner i pris.

Sen så har jag lite utmaningar vad gäller mörkläggning alla väggar och tak är dessutom ljusa (inte alls bra).

För att kompensera för det så får man titta på högkontrastdukar med REACT-material eller Firehawk/Diamonddukar diton.

Ångrar mig lite var en som sålde en 92" diamondduk (högkontrast) för 14kkr på blocket för någon vecka sedan, kostar 35kkr i nypris. Fanns även annons på en motordriven 131" REACT 3.0-duk för 15kkr, kostar också 35kkr i nypris.

Aja, oklart är också varför allt blir skrivet med fetstil.

En 65" tycker jag om du har plats, har stora funderingar på en sony projektor själv, dock har jag lite tankar på att köra den trådlöst, men jag får se. när det kommer till duken så kan jag tyvärr inte ha en fast sådan, det hade ju varit det ultimata. Ny får det bli någon som jag kommer att monter i taket, om det blir motordriven får vi se, då inte elen är framdragen får en sådan.

Det var jävuls billigt det för duken, jag kommer att köpa 90" eller större, kommer att åka till sumpan och gå på hembiobutiken när det nalkas köp, kolla lite dukar och projektorer innan köp.

Aja...vi får se när det blir.
 
Topp