• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Baltic Watches.....quite nice eller?

JCE

Cartier
Själv är jag jävligt trött på alla trash-kickstarter klockor som spottas ut en efter en men denna är riktigt nice.
Storleksmässigt ligger den perfekt för många med sina 38 mm. Med ett manuellt Seagull urverk borde den inte ligga så högt i pris heller.
Om man inte gillar möggel men vill ha en riktigt trevlig "vintage" inspirerad klocka ser detta ut som ett rätt intresant alternativ. Finns lite knappt om information på deras hemsida men de påstår att klockorna plockas ihop i Frankrike.
https://baltic-watches.com/
iUN7767.jpg

iUN7767.jpg

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag förvånar mig själv, men håller med. Kronografen såg trevlig ut, och om den ligger prismässigt i paritet med en Seagull 1963 så kan den nog komma att sälja bra.
Brukar få allergiska utslag och svart blick bara man nämner kickstarter, men det här var ju totalt tvärtom det mesta som vräks ut...så tummen upp från mig.

EDIT: Det är ju ett mysigt välvt plexi också. Vet inte varför, men kan inte spara ner den bilden till datorn för att lägga upp i tråden.

Rolfen

Rolex
Jag förvånar mig själv, men håller med. Kronografen såg trevlig ut, och om den ligger prismässigt i paritet med en Seagull 1963 så kan den nog komma att sälja bra.
Brukar få allergiska utslag och svart blick bara man nämner kickstarter, men det här var ju totalt tvärtom det mesta som vräks ut...så tummen upp från mig.

EDIT: Det är ju ett mysigt välvt plexi också. Vet inte varför, men kan inte spara ner den bilden till datorn för att lägga upp i tråden.
Här har du bilden Clark Kent. Riktigt läcker faktiskt.
baltic-watch-5.jpg

baltic-watch-11.jpg

Jockinho

Patek
2-Faktor
Den var ju trevlig och gillar namnet, många dåliga namn på nuförtiden ;) La in mig på email, tack för tipset :)

JCE

Cartier
Någon på fejjan hade information om ett pris på ungefär 500 €. Early birds brukar väl få minst -20 % i rabatt.

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Vafan? Jag som är riktigt less på kick-starterklockor inser till min förvåning att denna är riktigt snygg! Jaja, undantaget som bekräftar....

BalticWatches

Breitling
Hi everyone,

I'm Etienne, founder of BALTIC Watches. I wanted to post a message here to say thank you for your support and all the positive feedback i red.

Also, i wanted to clarify some things about our chronograph. The fact that there is no bezel is normal, its called a "Step-case".

These watches are inspired from 1940’s cases. They were used for military application, this is why these watches needed to be more resistant & waterproof. This « step-case » was then designed to enhance the resistance of the watch from shocks and immersion into water, essential for their professional applications. In the 40’s these cases were mainly monobloc because they were cheaper and easier to produce. Now this step-cases may be seen as an holy grail for many collectors, reaching summit in prices and demand.

BALTIC is here to made a proper tribute to these watches by sharing the same characteristics than these vintage beauties, for a fraction of the cost : Manual winding, acrylic glass, 38mm case diameter and modern-minimalist dial. We are convince to offer a deep and real experience of the vintage watch world adapted in a brand new timekeeper.

Don't hesitate if you have any question ! ;)

Cheers,
Etienne.

Hi everyone,

I'm Etienne, founder of BALTIC Watches. I wanted to post a message here to say thank you for your support and all the positive feedback i red.

Also, i wanted to clarify some things about our chronograph. The fact that there is no bezel is normal, its called a "Step-case".

These watches are inspired from 1940’s cases. They were used for military application, this is why these watches needed to be more resistant & waterproof. This « step-case » was then designed to enhance the resistance of the watch from shocks and immersion into water, essential for their professional applications. In the 40’s these cases were mainly monobloc because they were cheaper and easier to produce. Now this step-cases may be seen as an holy grail for many collectors, reaching summit in prices and demand.

BALTIC is here to made a proper tribute to these watches by sharing the same characteristics than these vintage beauties, for a fraction of the cost : Manual winding, acrylic glass, 38mm case diameter and modern-minimalist dial. We are convince to offer a deep and real experience of the vintage watch world adapted in a brand new timekeeper.

Don't hesitate if you have any question ! ;)

Cheers,
Etienne.
Hello Etienne. Can you give us an estimation regarding the price, as I believe most of us here find the price crucial when we are talking about a Kickstarter project! :)

Topp