• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Baltic Watches.....quite nice eller?

watchesbyse

Omega
2-Faktor
Någon av er som har köpt en Aquascaphe samt hunnit äga den ett tag som vill dela med sig av sitt intryck av den?
Fick hem min för nån månad sedan och kunde inte vara mer nöjd! Perfekt storlek, skönt band, älskar urtavlan.
E6BB71A7-01BC-43C9-8C25-3E3D5224090B.jpeg
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
@Baramats och @kottme tror jag har/har haft varsin Aquascaphe och kanske kan bidra med sina erfarenheter? :)
Jag har bara provat Aquascaphen och jag gillar den. Jag hade en Bicompax ett tag, den var också najs.

Hemma ligger ju massa Yema Supermans och skräpar så jag har hållit mig ifrån Aquascaphe då jag tänker att de är lite för lika. Men nu är jag sugen.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Vad tror vi om baltic om några år? är det ett växande märke?
Ja , jag tror det faktiskt. De har bra anseende globalt inom media som Hodinkee och Revolution Magazine. Jag läser väldigt lite negativa inlägg om deras klockor, avseende kvalitetsproblem och liknande.
Troligen ligger det fler typer av chronografer och annat i pipen vilket jag tror kommer vara på en ny boett-form. De nuvarande modellerna använder alla samma boett i grunden.
 
Ja , jag tror det faktiskt. De har bra anseende globalt inom media som Hodinkee och Revolution Magazine. Jag läser väldigt lite negativa inlägg om deras klockor, avseende kvalitetsproblem och liknande.
Troligen ligger det fler typer av chronografer och annat i pipen vilket jag tror kommer vara på en ny boett-form. De nuvarande modellerna använder alla samma boett i grunden.
Smart av dom, borde ju vara de lönsammaste i ett micromärke.

Hade varit kul och se lite nytt från dom.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Är ett fan men kan tycka att de kommit till en punkt där de nästan behöver lägga lite mer krut på sina verk för att etablera sig som ett större märke. Seagull i kronografen är ju ok-ish men Miyotan i HMS är ju nästan komiskt rustikt med sin rasslande rotor. Jag har inte koll på verken i Aquascaphe serien, kanske har man redan tagit lite steg uppåt där, det är ju den nyare serien?
 

v0n

Patek
2-Faktor
Är ett fan men kan tycka att de kommit till en punkt där de nästan behöver lägga lite mer krut på sina verk för att etablera sig som ett större märke. Seagull i kronografen är ju ok-ish men Miyotan i HMS är ju nästan komiskt rustikt med sin rasslande rotor. Jag har inte koll på verken i Aquascaphe serien, kanske har man redan tagit lite steg uppåt där, det är ju den nyare serien?
Rassliga Miyota-verk i Aquascaphe. Helt ok verk, men inte i en klocka med denna prislapp imo.
Tycker Aquascaphe är en jättefin klocka men köper icke pga urverket.

(jo, jag vet att inte alla bryr sig om insidan 🙂)
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Jag söker också en blå Aquascaphe eller en GMT. Skriv gärna i PM om du vill sälja.

Väl mött!
Kanske kan vara något?
 

SörenWarg

Omega
2-Faktor
Kanske kan vara något?
Redan i kontakt med honom. Tack för tipset!
 

watchesbyse

Omega
2-Faktor
Tänkte bara kolla intresse för en svart/vit Aquascaphe. Funderar på att sälja min så heads up här först😎
 

Blyg

Breitling
Jag sitter på en blå Aquascaphe som jag tänker ska få vandra vidare. Är någon sugen så skicka ett meddelande!
 
Topp