- Pris
- 25000
- Returpolicy
- Retur om ej som beskriven
- Bilder Skickat
- Ja
Nu kom dagen, en av de mer spännande/unika klockorna jag ägt är till salu. Enda referensen till modellen kommer från en fransk gammal katalog och den är från sen 1910-tal. Just min är märkt med ett datum 1930. Tycker det låter lite sent som försäljningsdatum men jag vet faktiskt inte. Köpt lokalt i Sverige så vi låg kanske lite efter här. Jag har sett fyra stycken till salu av denna större modell, två har jag köpt. Resterande två var dyra redan för 5? år sedan. Detta är den största varianten jag känner till. Den är 48,5 mm lång utan bandhorn och 24,5 mm bred. Boetten i solitt 14 karats guld. Det var en speciell tid i världen och detta var kanske första oversize-trenden. Vulgärt guldur på sin tid kan man tänka sig. Det som jag älskar med dessa är den böjda boetten som verkligen kramar handleden.
Klockan tickar på livskraftigt, men servad lär den inte ha varit i närtid. Tidshållningen lite oklar, aldrig mätt upp den. Kan såklart ordnas om det är ett önskemål. Kommer på ett nyare krokodilband med guldbelagt spänne.
Priset? Jag har rådfrågat de få ägarna jag hittat på internet och lägger mig i det undre spann de ansett vara gångbart. 25 000 kr. Kan såklart skickas men det kommer vi nog överens om.
Bilderna är inte så säljande, inte haft klockan framme på många år då jag råkar ha två stycken.
Klockan tickar på livskraftigt, men servad lär den inte ha varit i närtid. Tidshållningen lite oklar, aldrig mätt upp den. Kan såklart ordnas om det är ett önskemål. Kommer på ett nyare krokodilband med guldbelagt spänne.
Priset? Jag har rådfrågat de få ägarna jag hittat på internet och lägger mig i det undre spann de ansett vara gångbart. 25 000 kr. Kan såklart skickas men det kommer vi nog överens om.
Bilderna är inte så säljande, inte haft klockan framme på många år då jag råkar ha två stycken.

Senast ändrad: