• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage Banantank i solitt guld - 100 år - bildbump

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Pris
25000
Returpolicy
Retur om ej som beskriven
Bilder Skickat
  1. Ja
Nu kom dagen, en av de mer spännande/unika klockorna jag ägt är till salu. Enda referensen till modellen kommer från en fransk gammal katalog och den är från sen 1910-tal. Just min är märkt med ett datum 1930. Tycker det låter lite sent som försäljningsdatum men jag vet faktiskt inte. Köpt lokalt i Sverige så vi låg kanske lite efter här. Jag har sett fyra stycken till salu av denna större modell, två har jag köpt. Resterande två var dyra redan för 5? år sedan. Detta är den största varianten jag känner till. Den är 48,5 mm lång utan bandhorn och 24,5 mm bred. Boetten i solitt 14 karats guld. Det var en speciell tid i världen och detta var kanske första oversize-trenden. Vulgärt guldur på sin tid kan man tänka sig. Det som jag älskar med dessa är den böjda boetten som verkligen kramar handleden.

Klockan tickar på livskraftigt, men servad lär den inte ha varit i närtid. Tidshållningen lite oklar, aldrig mätt upp den. Kan såklart ordnas om det är ett önskemål. Kommer på ett nyare krokodilband med guldbelagt spänne.

Priset? Jag har rådfrågat de få ägarna jag hittat på internet och lägger mig i det undre spann de ansett vara gångbart. 25 000 kr. Kan såklart skickas men det kommer vi nog överens om.

Bilderna är inte så säljande, inte haft klockan framme på många år då jag råkar ha två stycken.

IMG_4332.jpeg
IMG_4347.jpeg
IMG_4340.jpeg
IMG_4359.jpeg
IMG_4327.jpeg
IMG_4319.jpeg
IMG_4316.jpeg
IMG_4312.jpeg
IMG_4303.jpeg

qtU6g5Q.jpg

12w6vvR.jpg

NfMQgSj.jpg