• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Band på Tudor/Rolex sub...

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är en stelbent kille. Jag lever i uppfattningen att det bara är nato eller länk som funkar på tudor/rolex submariner.

Men, jag skulle vilja bli motbevisad...så, please, visa era subbar på andra band än nato/länk... :mrgreen:
 

vekktah

Cartier
Då är jag också stelbent, har testat en hel del...men nä. länk/nato gäller.
Tycker att RubbeB ser bra ut på bilder. Men har inte testat ännu.

De där sletna bruna läderbanden man ofta ser funkar inte på mig eftersom det är DYKARKLOCKOR. Gäller panerai också.
Att jag har läder på min marinemaster är en annan femma...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Gummi går skitbra på dykare. Det få Seiko Marinemaster stå som bevis för

(ej min bild)
hq
 

cab

Audemars
2-Faktor
Håller med, gillar verkligen gummi armband men har väldigt svårt för något annat än länk på subben.

Tycker dock precis tvärtom på min Omega chrono där gummit gör sig mycket bättre än länken.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
cab skrev:
Håller med, gillar verkligen gummi armband men har väldigt svårt för något annat än länk på subben.

Tycker dock precis tvärtom på min Omega chrono där gummit gör sig mycket bättre än länken.

Exakt, gummi och läder (!) kan funka på andra divers och sportklockor. Men jag tycker (so far) inte att de gifter sig med subbarna. Men jag väntar fortfarande på att bli övertygad om motsatsen.... :mrgreen:
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Lite patinerat läder på en vintage sub är sjukt snyggt och bekvämt. Kanske inte så praktiskt, men vem bryr sig, då brudarna (om man får tro John R syster i ett OTv-avsnitt) diggar det ;)

20120922_121843_zps9f908e07.jpg
 

max

Dancing Queen
Vet inte om du är intresserad av stulna bilder, men jag som är en man som aldrig kommer bära länk (man ska aldrig säga aldrig men ändå) tycker att det är kanonsnyggt med annat.
Smyger sig in lite nato men va fasen inte vanliga bondnaton iaf :D

..det är kanske lite som att köpa en suv eller cross country och sen slänga på lågprofilhjul, men va fasen

tropicalfront.jpg


Watchstrap_Rolex_Submariner_bracelet-montre.jpg


rolex_image.711016.jpg

Samma klocka annan bild: http://rolex.watchprosite.com/img/watchprosite/rolex/51/scaled/rolex_image.711051.jpg

spaceout.gif


655335d1332038063-anyone-like-leather-natos-rolex-submariner-leather-nato-strap-men-style-gunny.jpg


rolex-submariner-leather-strap-gunny.jpg


732344d1339269360-rolex-rubber-replacement-band-everest-band-photos-image5.1.jpg



PS: Ville du bara ha bilder på egna klockor och inte spammande likt detta så är det bara att säga till så plockar jag bort dem!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det kvittar om det är bilder på egna klockor. :)

Men jag är fortfarande inte helt övertygad...bäst ovan var ju perlonbandet (ja, @daviden )....men de andra. Nja....
 

vekktah

Cartier
Perlon är skitsnyggt. Men det "ingår" i katerogorin Nato tycker jag.

Tycker dock den där med lädernato är rätt mysig. fan.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Problemet med dessa läderband är att de antingen är fakepatinerade på nya subar eller är paddade med störande söm och för breda vis spännet. Patinerade band hör hemma på patinerade rollar. Skall man ha dessa modeband på sin safirrolle (varför man nu skulle ha en sådan) får man välja ett opatinerat shell cordovan.

Eller varför inte rocka på en Deepsea?

SNC14304.jpg
 
Pröva på lite olika skosnören på den där lilleputten. På barnavdelningen har de alla möjliga roliga färgkombinationer. :twisted:
En klocka med en så undermålig bezel förtjänar inget annat än skamvrån. Duodirectional slog aldrig i dykvärlden. Piiiiiinsamt. Direkt ner i Galne Gunnars fyndlåda. Kom igen nu Davvan. Här har du hakan.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Några olika subbar har det blivit och desto fler bandalternativ. Vissa mindre lyckade, men man bör ju alltid testa.

Våfflat gummi
c4114396.jpg


2-piece zulu i khaki
7b44c528.jpg


Svart Tropic
5110fa76.jpg


Seiko Z-gummi (hade tråkigt och ville testa)
63ee4792.jpg


Hirsch Liberty
pasta035.jpg


Perlon-NATO
7d4654ee.jpg


0d97ed9b.jpg


Olongapo
96673540.jpg


Maratac
2f97c5e4.jpg


Hirsch Liberty igen för att det matchar nedkissat hamsterspån så bra
120115011.jpg


Svart raggarläder
5528a456.jpg


Svart tropic
770ddd66.jpg


Blått/grått NATO
1c122b18.jpg


Helsvart NATO
16610027.jpg



Trevlig kväll
JoberMan
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Vintageband på guldsubbar är ju supersnyggt! det tar liksom ner glittret till lagom nivå, helguld rena Liberace (om ngn minns denne blingets konung) :twisted:
Bifogar stulen bild på 1680, då jag inte har ngn själv ännu..

TA516-1.jpg
 

tradden

Omega
Jag tycker det är helt klart snyggast med dom på länken. Tycker inte att submariner eller Datejust ska var på annat än länk.

/t
 

DrDre

Patek
Köpte sådana här band till min 1675 och 1665. Tycker att det funkar rätt bra. Om man inte vill ha länken på sin vintage Sub/SD så tycker jag nog att ett tropic passar bäst. När det begav sig så kunde man köpa dem med tropic direkt från rolexhandlaren.

IMAG0501.jpg


IMAG0410.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har ett gammalt tropic liggande...dessvärre är det 19mm och jag vågar inte ens testa eftersom jag vet att glipan kommer kännas helt orimlig...blir kanske till att scouta ett med korrekt mått.... ;)
 
Topp