• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Band till Doxa!

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jag hoppas ni skulle kunna hjälpa mig med bandförslag till min Doxa!

Det luriga är att luggarna på denna modell är 21mm! Visst går det att använda 22mm med lite tålamod. Jag har en originallänk som passar bra, samt originalband orange ( gummi 20mm) som inte passar perfekt.

Eftersom tavlan är klassisk Doxa orange så tycker jag att det blir för mycket av det goda med ett band som är helorange. Det är helt ok med tex. att sömmen är orange mm.


Så önskemålen är:

  • Badvänligt
  • 21-22mm
  • Ok med detaljer i orange färg
Tackar på förhand!
DSCF2758.JPG

DSCF2744.JPG
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Tackar!

Ingen dum idé alls. Gjorde mig av med ett mesh som passade. Kanske dags för ett nytt.
 

KMS

Rolex
Aldrig hängt med på varför många tillverkare krånglar till det med 21mm å tex 19mm, Omega & Longines har ju också det på vissa modeller.
Lite konstigt att originalgummit är på 20mm?
Har läst att 22m isofrane kan ge med sig lite och passa, sen hur snyggt det blir, ingen aning...
Finns väl naton i 21mm annars. Om du nu vägra köra BOR??? :):)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Aldrig hängt med på varför många tillverkare krånglar till det med 21mm å tex 19mm, Omega & Longines har ju också det på vissa modeller.
Lite konstigt att originalgummit är på 20mm?
Har läst att 22m isofrane kan ge med sig lite och passa, sen hur snyggt det blir, ingen aning...
Finns väl naton i 21mm annars. Om du nu vägra köra BOR??? :):)


Den är gjord för 600 modellen! Så lite galet där! BOR är snyggt. Har även spanat in Hirsch performance!
 

DrDre

Patek
Du skulle kunna ta en titt på Bonetto. Jag köpte två band från Royal straps för några dagar sedan. Min situation är dock precis tvärtom, jag har svart tavla och ville ha det mer orange. Jag gillar bandet och mitt första intryck är att det är bra kvalitet och att det är "torrt" dvs man svettas inte under det. Min Certina DS3 har 21mm mellan bandhornen och det är inte problem att trycka ihop ett 22mm bonettoband. Jag skulle defintivt avråda från att köpa ett 20mm till din klocka då 20mm banden är precis likadana som 22mm men man har fasat av änden lite och jag tror inte att det skulle bli snyggt med den avfastningen i kombination med en mindre glipa. Royal straps har precis samma band som mitt men i svart och det skulle passa bra på din klocka.

Här är några bilder:





 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag ångrar att jag aldrig provade min blå doxa numa på ett tropicinspirerat band, nyproducerat, så säger tropic av lite tjockare och bättre kvalite än vintage. Mesh är grant med men då är nog länken finare :)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Mycket bra!

Tackar för tipsen! Jo, orange på orange kan bli för mycket. Blev bra med orange till din Certina DrDre.
 
Topp