• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bandhorn av på en äldre Doxa. Går det att laga?

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Ett bandhorn har således gått av.

Löda har jag fått tipset om tidigare men hur då? Kan tilläggas att klockan köptes för cirka 500:- så jag gissar att den förmodligen kommer att få förpassas till klockhimmelen...... :cry:

DD178BDD-95B9-41B1-B42D-0F4A1E8279A1-4240-0000047157B729B3_zps967e1f96.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Eventuellt kan en guldsmed fixa det, på typ samma sätt som de tar in ringar mm.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
theargonaut skrev:
Eventuellt kan en guldsmed fixa det, på typ samma sätt som de tar in ringar mm.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Hm, intressant. Gissar att det eventuellt kräver att jag tar ur urverket? (vilket iofs inte är en sån big deal)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
leben skrev:
theargonaut skrev:
Eventuellt kan en guldsmed fixa det, på typ samma sätt som de tar in ringar mm.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Hm, intressant. Gissar att det eventuellt kräver att jag tar ur urverket? (vilket iofs inte är en sån big deal)
Inte säker på att det skulle behövas, men det är väl bara att fråga. Det kanske även behöver maskera eller plocka bort plexit? Vet inte om det är en speciell maskin som endast några har, men det borde finnas några som gör dessa jobb i Sthlm.
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Finns en guldsmed på jungfrugatan i stockholm (tyvärr glömt namnet) som hjälpt mig laga en mässings kalk.
De borde kunna hjälpa dig med även det där. De lämnade 1 års garanti på jobbet på kalken i alla fall.

Kommer tyvärr inte ihåg priset...
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
jnordb skrev:
Finns en guldsmed på jungfrugatan i stockholm (tyvärr glömt namnet) som hjälpt mig laga en mässings kalk.
De borde kunna hjälpa dig med även det där. De lämnade 1 års garanti på jobbet på kalken i alla fall.

Kommer tyvärr inte ihåg priset...

Cool, får leta...
 

paradis

Audemars
Det går att fixa till,men jag tror att det blir dyrt.Vet inte om det är värt,eller kanske klockan betyder något för dig.Ska du gå ,så gå till en mindre guldsmed.
 
Topp