• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bandhorn med stift

JohanHLM

Rolex
Jag slarvade lite när jag ropade hem denna på auktion. Den var beskriven att vara i fint skick men jag såg först när jag vunnit auktionen att ett "stift" på ena övre bandhornet ser ut att vara avbrutet. Jag antar att luggarna intw är virrade över huvudtaget utan att det krävs att det löddas på ett stift, eller? Någon här som har kunskap att göra det eller vet vart jackan vänds mig? Har inte fått klockan än men börjar redan med förarbetet :)
40234_1_mid.jpg
 

JohanHLM

Rolex
För bästa resultat bör det löddas fast ett nytt stift. Många CS saknar stiften och har hål istället vilket inte är bra då guldlagret är så tunt.
Jag antar att du menar att man antingen får löddas eller borra? För det går väl inte att montera ett bandstift som sitter kavr på den så som den ser ut idag?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag antar att du menar att man antingen får löddas eller borra? För det går väl inte att montera ett bandstift som sitter kavr på den så som den ser ut idag?
Vet inte hur den ser ut idag, men den måste se likadan ut på båda sidor för att ett stift skall fungera. Om du inte gör en mcgyverlösning.
 

rogart-63

Patek
Såg inte att det saknades ett stift i översta luggen. Då måste det ju bytas ut på nåt sätt. Löda dit ett par fasta pinnar kan ju vara ett sätt?
 
Topp