• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bandsmakråd (poll)

Svart eller brunt?

  • Svart

    Röster: 27 55.1%
  • Brunt

    Röster: 22 44.9%

  • Totala väljare
    49
  • Enkät stängd .

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Varför byta? Jag vet att det inte var ett alternativ, men i detta fall var originalet sååå mycket bättre än de andra två.. Sorry:)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Svart. För mkt färger annars.

Svart andas sobert medveten val från beställningssortimentet. Brunt blir mer parkbänk och Arboga starkbock.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förresten.. Vad är det för mått mellan bandhornen?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för all input. Tycker det blev riktigt bra. Tror dock jag kommer måla sömmarna svarta.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Konfettiregn

Breitling
1: Skoj med barnhänderna uppe till höger!
2: Är Zenith-band extra korta eller är yonsson-handleder extra tjocka?
3: Om det är Zenith-banden som är korta så har cousins ett alligator i sitt premiumsegmet som är 19/16 mm och 115/75 mm långt. Har inte testat det själv men priset är väl ok för ett alligator (55£). Antar att du har koll på det sortimentet dock. Inser nu också att det var racing du var ute efter. Nåja.

Bild på bandet:
Skärmavbild 2014-05-21 kl. 20.48.33.png


Edit: Röstar svart!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för tipset Konfettiregn !
Ja, det är Zeniths originalmanus som ör för kort. 38mm-versionen har för kort band (för mig) och 42mmarn har 21mm i bandbredd så det passar inte. Racing-band är vad jag söker eftersom det är sommartid (svettigt). Jag tycker även det rimmar bra med klockan och får den att se lite mer vintage ut.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Svart går bättre ihop med de röda detaljerna. Om min röst räknas.


Skickas från min iPhone
 

Nexus

Panerai
Helvete, jag tyckte det stod "Bandmasktråd" och kände att det här måste vara något rekord...
 

Sond

Patek
Det blev rätt med svart! Brun tillför bara en extra färg och utan finess till den klockan med det alternativ du visade upp. Ska det vara brunt ska det vara mörkt och gärna Croco eller Alligator.

F_n vad lätt det är att rådige andra..:D.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så här blev det. Sjukt nöjd förutom att jag inte kan använda originalspännet vilket är väldigt störande.
2CCC32DC-02AA-48F8-8915-471A28A7A4A6_zpskomepsvl.jpg

79DAD61C-B6CB-4580-8510-EFC504503E8D_zps44301im9.jpg


Inte illa för typ 100kr. :D
Om någon vill köpa det bruna så är det bara att hojta till.
 

jandan

Panerai
Missade denna tråden, men det blev ju bra iallafall :)
Tyckte nog att originalbandet också passade väldigt bra..
 
Topp