• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bandstift till gammal Vostok?

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Hej alla,

Slänger in frågan här eftersom det gäller min gamla vintage Vostok från 80-talet. Jag skulle precis förbereda klockan för ett nato-band när jag märkte detta:
ImageUploadedByTapatalk1423591539.341090.jpg
Bandstiftet är som ni kan se ganska rejält böjt och det vore därför skönt att byta. Har ni nå förslag på var jag kan köpa ett passande bandstift (18mm)? Har verkligen ingen aning hur jag ska göra så vänder mig därför till er och hoppas på hjälp! :)

Teodor
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Hej alla,

Slänger in frågan här eftersom det gäller min gamla vintage Vostok från 80-talet. Jag skulle precis förbereda klockan för ett nato-band när jag märkte detta:
ImageUploadedByTapatalk1423591539.341090.jpg
Bandstiftet är som ni kan se ganska rejält böjt och det vore därför skönt att byta. Har ni nå förslag på var jag kan köpa ett passande bandstift (18mm)? Har verkligen ingen aning hur jag ska göra så vänder mig därför till er och hoppas på hjälp! :)

Teodor


Inget konstigt alls! Helt vanliga bandstift i 18 funkar utmärkt!:) Det finns på tratten 18mm billigt!
Snygg amphibia! Du kan även gå in i vilken klockbutik som helst om du inte vill köpa massvara!
 
Topp