• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bandstretch, SMP!

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Godkväll!!

Vill bara kolla om någon har fixat eller vet hur man fixar stretchen på bandet till SMP (bond klockan).
Stör mig riktigt mycket, så mycket att jag snart köper ett helt nytt!

Snälla hjälp!

MVH
Mr myagi
 

Ninen79

Audemars
mrMyagi skrev:
Godkväll!!

Vill bara kolla om någon har fixat eller vet hur man fixar stretchen på bandet till SMP (bond klockan).
Stör mig riktigt mycket, så mycket att jag snart köper ett helt nytt!

Snälla hjälp!

MVH
Mr myagi

Länkrenovering hos AD är ett alternativt (kostar runt 1500kr), bor du i sthlm så rekomenderar jag Klockmaster i Globen som gjorde ett kanonjobb när jag lämnade min gamla smp bond länk (stort tack till urmakaren PH)
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Hur mkt stretch är det? Då länken är rejält byggd borde det vara minimalt, fast å andra sidan, håller ju inte en länk för evigt. Ladda upp bild.
Sedan är det nog svårt att själv veta hur det ska vara. Kör den på läder eller nato tillsvidare :)
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Här kommer en bild som är ganska kass men det bästa jag kunde få till just nu!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    501.6 KB · Visningar: 317

Camo00

Patek
Re: Sv: Bandstretch, SMP!

Ajdå, ser jobbigt ut... :(

Du borde väl kunna byta alla pinnar och tuber själv och minska stretchen, men det blir ju inte heller gratis.

Min är från -96 men inlämnad förra året, och länken är precis som ny! Lämna in den! :)
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Bandstretch, SMP!

Ajdå, ser jobbigt ut... :(

Du borde väl kunna byta alla pinnar och tuber själv och minska stretchen, men det blir ju inte heller gratis.

Min är från -96 men inlämnad förra året, och länken är precis som ny! Lämna in den! :)
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Re: Sv: Bandstretch, SMP!

Camo00 skrev:
Ajdå, ser jobbigt ut... :(

Du borde väl kunna byta alla pinnar och tuber själv och minska stretchen, men det blir ju inte heller gratis.

Min är från -96 men inlämnad förra året, och länken är precis som ny! Lämna in den! :)


Har du en aning om hur mkt det kostade?
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Bandstretch, SMP!

mrMyagi skrev:
Camo00 skrev:
Ajdå, ser jobbigt ut... :(

Du borde väl kunna byta alla pinnar och tuber själv och minska stretchen, men det blir ju inte heller gratis.

Min är från -96 men inlämnad förra året, och länken är precis som ny! Lämna in den! :)


Har du en aning om hur mkt det kostade?

Nix, det gjordes så mycket annat också... Sorry!
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Re: Sv: Bandstretch, SMP!

Camo00 skrev:
mrMyagi skrev:
Camo00 skrev:
Ajdå, ser jobbigt ut... :(

Du borde väl kunna byta alla pinnar och tuber själv och minska stretchen, men det blir ju inte heller gratis.

Min är från -96 men inlämnad förra året, och länken är precis som ny! Lämna in den! :)


Har du en aning om hur mkt det kostade?

Nix, det gjordes så mycket annat också... Sorry!

vet du vart den lämnades in då :p
 

paradis

Audemars
Re: Sv: Bandstretch, SMP!

mrMyagi skrev:
Camo00 skrev:
Ajdå, ser jobbigt ut... :(

Du borde väl kunna byta alla pinnar och tuber själv och minska stretchen, men det blir ju inte heller gratis.

Min är från -96 men inlämnad förra året, och länken är precis som ny! Lämna in den! :)


Har du en aning om hur mkt det kostade?

Ring till HUKE,i Malmö ock fråga Torsten.040979077
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Re: Sv: Bandstretch, SMP!

paradis skrev:
mrMyagi skrev:
Camo00 skrev:
Ajdå, ser jobbigt ut... :(

Du borde väl kunna byta alla pinnar och tuber själv och minska stretchen, men det blir ju inte heller gratis.

Min är från -96 men inlämnad förra året, och länken är precis som ny! Lämna in den! :)


Har du en aning om hur mkt det kostade?

Ring till HUKE,i Malmö ock fråga Torsten.040979077


Underbart tack så mycket åker in till hukes på måndag och ska snacka med de!!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag börjar bli lite orolig över vad du betalade? Helservice, byte av glas, bezel och fixning av länken och borstning lär ju glida upp mot typ 8-9 lax, vilket är vad man köper en 2531.80 i bra skick för.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Bandstretch, SMP!

lex skrev:
hur kan länken bli sådär utstretchad?
Bra fråga, efter att ha förlängt min undrar jag också hur det går till. Antingen är hålen och tuberna direkt uttöjda eller är sprintarna vågformade. Skumt hursomhelst...
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Byta stift och tuber är lite trixigt, jag har gjort det en gång och var rätt nära att kasta ut skiten genom fönstret.... utan att öppna fönstret :D

Skämt å sido, jag skulle lämna in den där, kan inte tänka mig att det drar iväg. Stift och tuber kan du beställa själv på Ofrei, där kan du ju också få en aning om materialkostnaden, sen ska väl urmakaren ha en slant för själva arbetet också iofs...


Mvh Robin
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Bandstretch, SMP!

Håller inte med ovanstående. Att den länken är svårjobbad är kraftigt överdrivet imho...
Men det är ju inte säkert att byte av sprintar och tuber löser problemet?
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
JakobZ skrev:
Jag börjar bli lite orolig över vad du betalade? Helservice, byte av glas, bezel och fixning av länken och borstning lär ju glida upp mot typ 8-9 lax, vilket är vad man köper en 2531.80 i bra skick för.


Borsta och fixa länken i polen hos en urmakare kostar 150 zl, vilket ungefär motsvarar 300 kr, var där idag och snackade med en urmakare som en AD rekomenderade, en hel genom gång av urverket kostade en bråkdel av vad swatch group i warsawa tar för en service. Byte av bezel kommer jag göra efter sommaren, det är inte direkt något fel med klockan utan bara saker man önskar att göra inom den närmaste framtiden. Oroa dig inte jakobz klockan är fin förutom stretchen i länken och borstningen! :D
 
Topp