• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bandtips sökes

Daruvar

Cartier
Jag har en svart smp chrono som jag vill kunna variera band på. Har kört svart nato över sommaren som har funkat perfekt. Nu är jag på jakt efter ett gummi/vattentåligt läder. Hade beställt ett hirsch på mårtenssons i halmstad men efter 8 veckor har jag tröttnat på att vänta. Så nu ber jag vänligt om lite tips i prisklassen upp till ca 700kr.

Tack på förhand :)
 

Daruvar

Cartier
IMG-20140808-WA0001.jpg

Gick in till mårtenssons idag för att se om de hade något annat band från hirsh inne som skulle passa min klocka. Då hittar jag själv mitt beställda band i skyltningen. Tråkigt att de kan ha haft det där i flera veckor utan att ha meddelat mig, men kul att jag äntligen har fått det. Tycler själv att det sittee riktigt bra på smpn.
 

Tre333

Cartier
Köpte hem två band från Royal Straps till min Omega SMP PO XL men min orutin visar helt klart att jag måste läsa på bättre. De passar men sitter inget vidare och glappet blir ganska så tydligt. Ska ordna lite bilder sen om någon önskar och kanske har något tips på vad jag kan/ska köpa istället?
Har tidigare bara använt originalband och de passar som de ska :) Men för att få "andra varianter" att passa kan man exempelvis byta "stiften" (eller vad kallas de?) som håller fast bandet?
Tack på förhand från en novis inom byta armband uppenbarligen
 

StrawberryFields

Sir Notalot
IMG-20140808-WA0001.jpg

Gick in till mårtenssons idag för att se om de hade något annat band från hirsh inne som skulle passa min klocka. Då hittar jag själv mitt beställda band i skyltningen. Tråkigt att de kan ha haft det där i flera veckor utan att ha meddelat mig, men kul att jag äntligen har fått det. Tycler själv att det sittee riktigt bra på smpn.

Riktigt trist stil av Mårtenssons. Bojkotta.
 

Daruvar

Cartier
Köpte hem två band från Royal Straps till min Omega SMP PO XL men min orutin visar helt klart att jag måste läsa på bättre. De passar men sitter inget vidare och glappet blir ganska så tydligt. Ska ordna lite bilder sen om någon önskar och kanske har något tips på vad jag kan/ska köpa istället?
Har tidigare bara använt originalband och de passar som de ska :) Men för att få "andra varianter" att passa kan man exempelvis byta "stiften" (eller vad kallas de?) som håller fast bandet?
Tack på förhand från en novis inom byta armband uppenbarligen

Ja det är inte kul när bandet sitter lite sisådär. Menar du att glappet uppstår mot bandhornen som att det är lite för smalt eller mot sjävla klockan så att avståndet mellan band och boett är för stort?
 
Topp