• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bandval - JLC W.W.W.

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Blir ett bantat inlägg då internet åt upp mitt förra inlägg.

Bandval gör all skillnad i världen. Det får index, boett och tavelfärg att kännas annorlunda. Ett tunt band får boetten att upplevas som större tex. En varm färg på bandet tar bort fokus på tex mässingen som lyset igenom på boetten. Försökspersonen i detta inlägg är en JLC W.W.W. med 17 mm mellan bandhornen.

18 mm grönt nato med flärpen avklippt. Fuskslitet med sandpapper och infettat med minkolja:

image.jpg


16 mm grått nato som fått samma behandling som bandet ovan. 16 är klart bättre än 18 mm då måttet mellan bandhorn är 17 mm.

image.jpg


Sist har vi ett lite tjockare men välnedskuret vis bandstiftet så det inte blir tjockare och sticker upp högre än bandhornen. Varmare ton och klart favoriten hos mig. Hemmagjort för att uppfylla alla krav.

image.jpg
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Grått tyckte jag passade bäst. Men det sista fast i en mörkare brun färg kanske hade varit något?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Syns lite dåligt på de kassa bilderna, men det gröna natot matchar radiumet på visarna och skinnbandet matchar vissa index...
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Alla är snygga men skinnarmbandet är nog det jag själv skulle använda mest. Lätt avis på klockan, måste skaffa mig en W.W.W. snart :)
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Sista var riktigt vasst! Kanske lite stort mellanrum mellan band och boett men känslan... Wow.
En kombi som ger känslan av att ha kunnat sitta på som original.
 

_jonte

Patek
Har också lekt en del med bandval, och inland tar det några försök innan man hittar rätt. Men alltid värt mödan!
Mycket fin på läderbandet, men det gröna funkar med. Har för mig du hade någon annat band innan som passade fint med, svinläder? Har du testat länk, vill minnas jag sett en bamboo på denna?
Hursom är det en fantastiskt härlig klocka!
 

KMS

Rolex
Blir lite roligare med skinn, så länge det inte är för tjockt. Får väl å andra sidan lite mer militära vibbar av natot, 16 bättre än 18 helt klart.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Sista var riktigt vasst! Kanske lite stort mellanrum mellan band och boett men känslan... Wow.
En kombi som ger känslan av att ha kunnat sitta på som original.

Jag gjorde faktiskt en speciallösning på ena ändan för att minska gapet, men jag har ingen gappanik som vissa verkar ha. Avskyr RubberB och Omegas varianter som sluter tätt mot boetten.
Har också lekt en del med bandval, och inland tar det några försök innan man hittar rätt. Men alltid värt mödan!
Mycket fin på läderbandet, men det gröna funkar med. Har för mig du hade någon annat band innan som passade fint med, svinläder? Har du testat länk, vill minnas jag sett en bamboo på denna?
Hursom är det en fantastiskt härlig klocka!
Stämmer, jag hade ett bamboo på tidigare. Fult men koolt. Svinläder har den däremot aldrig haft jag jag kan komma ihåg. Det är bubblebacken, Longinesen och Eternan som haft det.
 

Onelund

Rolex
tycker det sista strapet funkarde perfekt, skön patina även på det.

Minkolja vad har det för funktion på naton?
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Jag gjorde faktiskt en speciallösning på ena ändan för att minska gapet, men jag har ingen gappanik som vissa verkar ha.

Instämmer. Jag har ju aktivt valt bort curved när jag beställt custom-band. Det ska vara mellanrum. Ibland tenderar de dock att bli aningen för stora. I fallet med din kan ju bildvinkeln också förstärka lite.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Gråfärgat band passade väldigt fint till tavlan färgmässigt, ditt egentillverkade band vinner på helheten samt att det "smälter" ihop med klockan, de ser ut att höra ihop.

Klockan.. Den är fantastisk
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Grym klocka och det tredje bandet satt som ett smäck! :)

När började natoband användas av militär personal? Känns som en bra bit senare än 40-tal, och du brukar ju vilja vara tidskorrekt... ;)
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag hade valt något brunare utan eller medstichimg matchande bandet, av dina alt. Gillade jag läder alt. bäst. Fin klocka.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Grym klocka och det tredje bandet satt som ett smäck! :)

När började natoband användas av militär personal? Känns som en bra bit senare än 40-tal, och du brukar ju vilja vara tidskorrekt... ;)

Tackar! Tygband fanns ju tidigt och JLCn är från -45, men jag vet inte vad de levererades med faktiskt.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Sistnämnda var snyggast! Även det gröna funkar fint, har för mig att du hade det på när jag såg den. Ser bättre ut i verkligheten än på den bilden.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Det hemmagjorda banden känns så himla rätt! Den välinslitna looken ser ut som om man skulle hittat klockan så, uppe på vinden bland massa annat bråte, i en gammal trälåda. Underbart :)
 
Topp