• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bankfack - vilka är bäst/billigast?

Hulken77

Omega
2-Faktor
Hej vänner!

Eftersom jag inte hittade någon ren och skär tråd om just bankfack skapar jag en i syfte att själv få svar på följande:

1. Vilka bankfack nyttjar ni?
2. Vilken bank är bäst?
3. Billigast?

Min fråga gäller Malmö men kan sträcka sig till Skåne med omnejd.

Som exempel har jag tittat på Nordea där man betalar hutlösa priser 200 kronor/ uppåt i månaden om man inte förvaltar kapital och Premium Banking kund.

I min värld så har man inte sitt aktiekapital hos Nordea snarare Avanza och Nordnet.

Hjälp gärna mig och fler att komma fram till vilket bankfack vi ska nyttja för bäst pris och service.

Mvh
Hulken77
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
I Kristianstad finns bara Swedbank som har bankfack så det får bli det helt enkelt för mig.
 
Senast ändrad:

joca

Patek
2-Faktor
Hej vänner!

Eftersom jag inte hittade någon ren och skär tråd om just bankfack skapar jag en i syfte att själv få svar på följande:

1. Vilka bankfack nyttjar ni?
2. Vilken bank är bäst?
3. Billigast?

Min fråga gäller Malmö men kan sträcka sig till Skåne med omnejd.

Som exempel har jag tittat på Nordea där man betalar hutlösa priser 200 kronor/ uppåt i månaden om man inte förvaltar kapital och Premium Banking kund.

I min värld så har man inte sitt aktiekapital hos Nordea snarare Avanza och Nordnet.

Hjälp gärna mig och fler att komma fram till vilket bankfack vi ska nyttja för bäst pris och service.

Mvh
Hulken77
Betalar 400/år för Nordea i Stockholm :O
 

Hulken77

Omega
2-Faktor
Eftersom du anser 200kr/mån är hutlöst dyrt, vad skulle du kunna betala? Var ligger smärtgränsen?

För det minsta som check-in kund hos Nordea är 200 kronor hutlöst då det gick uppemot 1000 kronor i månaden så ja det är DYRT. Men du kanske skiter pengar? Smärtgränsen är inte relevant egentligen då jag avsåg att se alternativen som du valde att kringgå och vara spydig istället.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Det här har vart uppe några gånger tidigare. Tror det är 450/år jag betalar hos en storbank i centrala Stockholm.
Men om du inte redan är kund och en bra sådan tycker jag 200/månad inte låter farligt mycket. Bankfack är vad jag förstår det en tjänst bankerna inte vill ha utan bara en bonus till bra kunder. Så kan du få ett fack för 200/månaden utan att vara kund ska du ta det. Tror inte du hittar billigare om du ens hittar något alternativ.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Finns det ens lediga boxar i Stockholm? Finns ju betydligt färre kontor numera.
Det finns, frågade en kompis som jobbar på Swedbank om det ganska nyligen. Men då det är bra många färre kontor idag med fack så är de mycket mer kinkiga idag om vem de ger ett till. Jag skulle troligen inte få ett fack om jag frågade idag (har haft det i snart tio år)
Sedan kanske man kan ha tur.
 

Hulken77

Omega
2-Faktor
Det här har vart uppe några gånger tidigare. Tror det är 450/år jag betalar hos en storbank i centrala Stockholm.
Men om du inte redan är kund och en bra sådan tycker jag 200/månad inte låter farligt mycket. Bankfack är vad jag förstår det en tjänst bankerna inte vill ha utan bara en bonus till bra kunder. Så kan du få ett fack för 200/månaden utan att vara kund ska du ta det. Tror inte du hittar billigare om du ens hittar något alternativ.

Har komtaktat Nordea innan idag fick 385 kronor per år men det är fullt i Malmö och man kunde inte ställa sig i kö. Därav kanske jag undrar om övriga banker kan erbjuda det.
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Finns det ens lediga boxar i Stockholm? Finns ju betydligt färre kontor numera.

Har komtaktat Nordea innan idag fick 385 kronor per år men det är fullt i Malmö och man kunde inte ställa sig i kö. Därav kanske jag undrar om övriga banker kan erbjuda det.
Stämmer bra. Priset var ointressant för mig eftersom det svåra är att ens få ett i Stockholm. I mitt fall var de tydliga med att det var pga att jag var känd kund.

/B
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
@Hulken77
Ett tips i all välmening. Den fråga som @Compiss ställde uppfattade jag inte alls som dryg. Snarare relevant. Alla har varken samma ekonomiska förutsättningar eller uppfattning. Därför är det ju rätt intressant vad du anser vara rimligt.

Men ditt svar ledde till att du får fler mothugg. Du födde det med ditt eget svar.
Som du bemöter med ytterligare ett spydigt svar. Risken att det spårar är uppenbar. Onödigt. Otrevligt.

Hur tror du att du ska få folk med dig när du sprider svar som dessa runt dig?
Jag tror att du kunde fått än fler konstruktiva svar med en annan attityd.

Som sagt. Skrivet i all välmening.
 

St Maxime

KS Explorers Club
Liten parantes i sammanhanget, men kan även vara värt att ta hänsyn till villkoren för bankfacken. Har förstått att det skiljer sig en del (vad som för förvaras och vad som ersätts).

Har en familjemedlem som uppger att accessen till facken också kan variera, dvs när du får besöka ”ditt” fack - vet inte hur väl det stämmer med säkerhet dock.

Lycka till!
 

Hulken77

Omega
2-Faktor
@Hulken77
Ett tips i all välmening. Den fråga som @Compiss ställde uppfattade jag inte alls som dryg. Snarare relevant. Alla har varken samma ekonomiska förutsättningar eller uppfattning. Därför är det ju rätt intressant vad du anser vara rimligt.

Men ditt svar ledde till att du får fler mothugg. Du födde det med ditt eget svar.
Som du bemöter med ytterligare ett spydigt svar. Risken att det spårar är uppenbar. Onödigt. Otrevligt.

Hur tror du att du ska få folk med dig när du sprider svar som dessa runt dig?
Jag tror att du kunde fått än fler konstruktiva svar med en annan attityd.

Som sagt. Skrivet i all välmening.

Uppskattar alla svar givetvis det var därför jag skrev och har fått flera bra svar som är hjälpsamma.

Men som ofta på forumet är det alltid någon som ska skriva något drygt, förstår inte varför. Min sakfråga var trevlig och antydde att ett visst pris för en viss produkt är oskäligt.

Svaret sedan anspelar endast på att vinna lite poäng på min bekostnad.

Eftersom det kostar ungefär 400 kronor om året var det hutlöst med mellan 200-1000 kronor i månaden. Då kan man satsa på något annat. Allt är relativt men frågan var retoriskt ställd och sökte egentligen inget svar hos mig trots att jag blev lite för irriterad.

Det som vaniljglass sedan skriver är ofta den typen av svar man får på forumet. Det klankar ner på alla trevliga och hjälpsamma personer som det faktiskt finns. Men alla ska väl finna sitt syfte bakom skärmen antar jag.

Svarat i all väl mening.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Uppskattar alla svar givetvis det var därför jag skrev och har fått flera bra svar som är hjälpsamma.

Men som ofta på forumet är det alltid någon som ska skriva något drygt, förstår inte varför. Min sakfråga var trevlig och antydde att ett visst pris för en viss produkt är oskäligt.

Svaret sedan anspelar endast på att vinna lite poäng på min bekostnad.

Eftersom det kostar ungefär 400 kronor om året var det hutlöst med mellan 200-1000 kronor i månaden. Då kan man satsa på något annat. Allt är relativt men frågan var retoriskt ställd och sökte egentligen inget svar hos mig trots att jag blev lite för irriterad.

Det som vaniljglass sedan skriver är ofta den typen av svar man får på forumet. Det klankar ner på alla trevliga och hjälpsamma personer som det faktiskt finns. Men alla ska väl finna sitt syfte bakom skärmen antar jag.

Svarat i all väl mening.
Jag tycker bara det är kul att reta folk som har svindyra klockor men också beter sig snålt. Förlåt. :)
Hade jag haft klockor för sexsiffrigt belopp i ett bankfack så hade jag valt den banken som låg närmast.
 
Topp