• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Banktransfer till USA

DiscoPapa

Guld
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av att vira pengar till USA?

Jag undrar hur lång tid det tar. Förde över från mitt Nordea till handlarens JP Morgan i tisdags men ännu inte framme.

Beror väl på när på dagen du genomförde överföringen. Men i morgon bör väl tidigast vara framme.

Skickade själv i tisdags (pengarna drogs då) och det kom fram idag. Har skickat med Swedbank expressbetalning också (150 kr) och då kom det fram dagen efter pengarna drogs. Dock är det nog minst lika beroende av rutiner på mottagande bank.

Även om pengarna når USA på 1-2 dagar så kan mottagande bank sega med utbetalningen! Två månader har jag varit med om till ett lokalkontor i en liten ort i Indien :banghead:

Nu landade dollarna hos handlaren. Så 79 timmar tog Nordea - JP Morgan med standardbetalning. Varierar säkert då jag förstått det som att det handläggs manuellt.

Nu landade dollarna hos handlaren. Så 79 timmar tog Nordea - JP Morgan med standardbetalning. Varierar säkert då jag förstått det som att det handläggs manuellt.
USA är stenålder på banksidan. T.o.m överföringar i samma bank men olika kontor kan ta tid. Om de nu inte har ryckt upp sig på senaste tiden.

Tillbaka
Topp