• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bara en klocka!

Compiss

Patek
2-Faktor
Just det, DU måste göra dig av med alla dina klockor och får endast behålla en! DU måste alltså ha den hos dig idag.
Det kan vara av vilken anledning som helst, pris, arv, gåva osv...

Vilken klocka är den du behåller?


Här nedan är min, som ni ser har det absolut inget m värde på klockan att göra för min del.

Tkt3GaJ.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Hur ska man kunna välja bort ett av sina barn? - det går ju inte...

jEFNdVF.jpg


Men just nu hade nog Grand Seikon fått stanna men nästa månad kanske det är MM300:an som gäller...
 

Compiss

Patek
2-Faktor

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nej.
Här efterfrågas inte en allarounder eller en random klocka utan den du inte skulle för allt smör i Småland på grund av andra aspekter, tex arv. Här spelar affektionsvärde in. Inte alls det praktiska att ha en klocka till Alla ändamål.

Get it?
Knappt, man behåller den man använder mest om man är intresserad av armbandsur.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Så om du jobbar med att tömma fett-tankar hela dagarna med en Orient på armen så ska du hellre sälja farfars ärvda Patek?o_O :)
Vad har du för nytta av en Patek i en låda om du måste gå utan klocka hela dagarna? Inte värt det för min del i all fall. Och i det givna fallet kan man ju sälja Pateken så man slipper bära en Orient hela dagarna.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Vad har du för nytta av en Patek i en låda om du måste gå utan klocka hela dagarna? Inte värt det för min del i all fall. Och i det givna fallet kan man ju sälja Pateken så man slipper bära en Orient hela dagarna.
Jag skulle hellre gå med Pateken på kvällarna. :D
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag skulle hellre gå med Pateken på kvällarna. :D
Du suger väl inte fett så många timmer per dag eller? Helgen är lång? Dvs. om du har en fin Patek du gillar att använda kan du nog klämma in rätt många timmar på en vecka, problemet löst. Eller pratar vi bara om kvalitetstid istället. Jag har rätt, ni har fel.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Har sagt det förr, min speedy pro från 1978 med box, papper och cert kommer stanna för evigt. Det är något speciellt med sin första riktiga klocka samt att jag alltid blir lika glad när jag tar på mig den. :)

a21VFa5.jpg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Du suger väl inte fett så många timmer per dag eller? Helgen är lång? Dvs. om du har en fin Patek du gillar att använda kan du nog klämma in rätt många timmar på en vecka, problemet löst. Eller pratar vi bara om kvalitetstid istället. Jag har rätt, ni har fel.
Inte ofta du har rätt tyvärr, är dock övertygad om att du tror det.
Efter fettsugning i 8 Tim återstår 16 Tim minus restid till och från jobb. Dra sedan bort sovandet 8 Tim så blir det inte mkt kvar....
 
Topp