• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bara jag som blir sugen på en 112?!?!? (eller vad suktar ni efter just NU?)

...jag satt som vanligt Lördag morgon (även söndag morgon), drack ett par koppar kaffe och lyssnade igenom Jan Johansson - Jazz på svenska. Detta är en ritual jag genomför varje helgmorgon efter att jag sett Magnum P.I på sexan. Just idag hade dom dock flyttat programtiden (igen!?) till 09:00 så hela min morgon blev kaosartad. :woot:

Nvåäl, jag satt och kollade runt som vanligt och det slog mig att jag måste ha en Panerai pam 112.

112-6_sml.jpg


112-3_sml.jpg


112-7_sm_sml.jpg


112-4_sml.jpg



Vad vill jag då säga med detta?
Inte mycket egentligen. Bara posta ett par bilder, samt tipsa om en förbannat bra skiva (Jazz på svenska, testa gärna Polska efter Höök Olle, eller klassikern Visa från Utanmyra).

Ha en trevlig helg och posta gärna vad ni har snöat in er på just för tilllfället!
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Jag leker med tanken på att flippa min Panerai 422 till förmån för en JLC master compressor diving chronograph.... Får se var jag landar i den tankebanan....
 

Sond

Patek
Så många klockor, så lite pengar... Så kan jag känna just nu när jag ser denna klocka. Jag känner någonstans i bakhuvudet att jag saknar en Panerai. Jag vet inte riktigt när och hur jag ska bära den. Men de har en del fina saker, bl.a. den som du visare. Så ren, så fin och med sandwichdial.
 

JayJay

Rolex
Pannan gör inget för mig för tillfället. Men en Sinn 856 UTC däremot... Som sagt så många klockor så lite pengar.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Suget efter en Panna finns där någonstans men det finns rätt många andra ur som känns mer intressanta tills jag kommit dit.
 
C

Crowolf

Guest
Skulle vilja ha den till min fru. Är riktigt coolt med en machoklocka på en kvinna.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Neeej! En JLC räcker och din panna är såå läcker!
I know men när djävulen slår klorna i syndaren osv osv.... Tänkte spendera mellanskillnaden på en länk till reverson.... Och den där dykarkronon är sjuuuuuukt fet.... Fast i bakhuvudet finns en klassisk, ny, sportrolex.... Decisions decisions....
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
I know men när djävulen slår klorna i syndaren osv osv.... Tänkte spendera mellanskillnaden på en länk till reverson.... Och den där dykarkronon är sjuuuuuukt fet.... Fast i bakhuvudet finns en klassisk, ny, sportrolex.... Decisions decisions....

Är djävulen med i bilden är det svårt att värja sig... Flippade ju min panna eftrr en vecka så kör på du bara. :)
 

danne10

Panerai
2-Faktor
klart du ska ha en PAM, 112an är ju en av dom absolut snyggaste pannorna. Jag går i funderingar på att flippa min PAM390 och Exp2 och slå till på nåt rejält, dock oklart vad ännu :)

// Danne
 

M021

Rolex
2-Faktor
Kom precis hem från florens där jag tittade in i den första Panerai butiken, MYCKET Fint! Medan influgna herrar satt med Richard mille på armarna och shoppade Panerai som lördagsgodis smög en annan runt i bakvattnet och mös, dock måste det tilläggas att bemötandet av en svettig turist med ett diskret armbandsur var oklanderlig! Svenska återförsäljare i allmänhet har lite att lära, så ja! Litet skidspår men PAM317 stal showen (tourbillion versioner bortfiltrerade Av likviditets praktikaliteter), MUMS.

ZZxFdQo.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kom precis hem från florens där jag tittade in i den första Panerai butiken, MYCKET Fint! Medan influgna herrar satt med Richard mille på armarna och shoppade Panerai som lördagsgodis smög en annan runt i bakvattnet och mös, dock måste det tilläggas att bemötandet av en svettig turist med ett diskret armbandsur var oklanderlig! Svenska återförsäljare i allmänhet har lite att lära, så ja! Litet skidspår men PAM317 stal showen (tourbillion versioner bortfiltrerade Av likviditets praktikaliteter), MUMS.

ZZxFdQo.jpg
Coolt!

Dock vet jag inte om en GMT-C är så diskret :D
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag är inte Paneraisugen alls. Har iofs kvar mitt armband i rocka......:)

En 1803 i rosé däremot! Mums.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Är alltid lite sugen på att skaffa mig min första Panerai. Dock vet jag inte om det är den som hägrar. Sitter rätt lugn i båten just nu. Men suget efter en DJ är konstant hyggligt stort.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Idag har jag svidat om min panna och insett att jag var lite förhastad häromdagen...den är ju jävligt frän.
4ene4ude.jpg

aqy6e3em.jpg
Svårt att välja idag.... Fast jag har ju ett konstant sug efter klockshopping....en gubb-dj och en vit 216570 och den där dykaren jag nämnde ovan och och och.... Äh, kanske skulle ta och kränga allt och bara köra min rosa casio :D
 
Topp