• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag Bara jag som tycker att det är svårare att hittade en användares skapade trådar nu?

KenKun

Patek
2-Faktor
Tidigare kunder man trycka på en användares inlägg, och sedan klicka på "Skapade trådar"
Denna funktion finns kvar, men det krävs fler klick på mobilen, och nu när jag surfar via datorn så hittar jag det inte alls...
 

HSK

Patek
2-Faktor
Om du går in på användarens profil så kan du trycka på find och där finns alternativet att se användares skapade trådar. Det verkar dock inte finnas på mobilen utan man måste vrida på telefonen och göra det via desktopvarianten av forumet.

Det ser tydligen likadant ut på den vanliga mobilsidan men visst hade det underlättat om det fungerade som tidigare. :)

Screenshot_20201013-221452_Firefox.jpg
 
Senast ändrad:

Derix

Patek
2-Faktor
Om du går in på användarens profil så kan du trycka på find och där finns alternativet att se användares skapade trådar. Det verkar dock inte finnas på mobilen utan man måste vrida på telefonen och göra det via desktopvarianten av forumet.

Det ser tydligen likadant ut på den vanliga mobilsidan men visst hade det underlättat om det fungerade som tidigare. :)

Screenshot_20201013-221452_Firefox.jpg
Detta fungerar dock inte om användaren har en dold profil.
 
Får inte det att fungera, om jag t.ex. söker på dig så får jag bara upp de trådar du postat i och inte de trådar som du startat.
Funkar inte lika smidigt som med en som har öppen, men om du söker på en medlem som har dold profil så får du upp hans inlägg där samt trådarna han skapat, vilket kanske inte är den perfekta lösningen då man får bläddra lite bland alla inlägg den personen har gjort.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Finns det något sätt om användaren har dold profil?
Nu kanske man får nervgift i kalsongerna när man avslöjar säkerhetsklassade hemligheter men varje användare har ett unikt användar-ID som syns om du besöker deras profil och det är inte svårare än att man klistrar in det i denna länk: https://klocksnack.se/search/member?user_id=<infoga användar-ID här>&content=thread
(i ditt fall t.ex. https://klocksnack.se/search/member?user_id=16013&content=thread )

Kanske något man kan/bör koda bort? @MattWServices

Jag tror dock att en del har missförstått syftet med inställningen eftersom det står "visa inte mina uppgifter" vilket enligt mig har en helt annan innebörd (t.ex. födelsedatum osv) även om det på sätt och vis är korrekt. Det finns ju egentligen ingen mening med att försöka dölja information som man själv har postat på ett offentligt forum och som ändå går att hitta på andra sätt.
 
Topp