• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Åh. Herr. E. Gud! Jag ser framför mig en ny VC OS på 40 mm med inhouse-verk och halva prislappen! (;)) I så fall ska jag ge mig själv en sån i födelsedagspresent!
Man får väl hålla ut i något år och köpa till halva nypriset annars. Andrahandsvärdet brukar vara riktigt lågt på VCOSC
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg

Nyheten har ju redan kommit och klockorna släpps i januari internationellt men jag tycker ändå de är varda att nämna här i och med att det är stora nyheter för 2016. Har ni missat dem så är det alltså reissues av 6309/6306-7040. 4R-urverk (21600bph, hack,wind), 43mm.

Släpps i slutet av februari i Sverige och kommer kosta 4000 på gummi och 4500kr på länk i Sverige. Största SEIKO-nyheten på länge. Eftersom de redan släppt nyheten utgår jag ifrån att SEIKO kommer släppa någon ännu bättre dykarare på Basel.

(Den guldiga kommer inte till Sverige men de andra kommer).

Grym!
I svenska butiker i februari säger du. Kommer bli ett givet köp så länge den inte känns helt bananas på armen, 45mm kan ju vara lite si o så men seiko har ju en förmåga att göra stora klockor som ändå sitter bra. Ser fram emot denna.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Satan! Jag tyckte ca 3 månader var en pina när jag väntade på min sub. Är det Rolex som tar sådan tid?
Näe Rolex finns ju överallt bara man vet hur man ska fråga så behöver man aldrig vänta ;)
Detta är nåt annat men det håler jag på eftersom jag inte vet när den dyker upp. Men när den gör det så blir det nog nån notis vad det lider
 

Apansson

Torpare
Åh. Herr. E. Gud! Jag ser framför mig en ny VC OS på 40 mm med inhouse-verk och halva prislappen! (;)) I så fall ska jag ge mig själv en sån i födelsedagspresent!
Skulle snarare räkna med att den kommer få en liten overhaul, förmodligen bli lite tjockare, in-houseverk istället för Frederic Piguet, samt en prislapp som flyger upp med en 40-50%. ;)
 
Så ser inte bezelen ut på daytona. Skämt o sido så tror jag att detta är anledningen till att de inte släpper TT. När daytona blir keramisk blir det bara länk o krona som är i guld och då är det för liten skillnad för att inte göra stål.

De lär ju blåsa liv i WG varianten först, då den inte tillverkas på band längre. (Sista produktionsåret var 2014.)
Tror även att de resterande helguldsvarianterna, 116509 och 116528 kommer få keramikringar.
Även en 116516 skulle vara möjligt. (platina Daytona på läderband.)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grym!
I svenska butiker i februari säger du. Kommer bli ett givet köp så länge den inte känns helt bananas på armen, 45mm kan ju vara lite si o så men seiko har ju en förmåga att göra stora klockor som ändå sitter bra. Ser fram emot denna.
Jag tror den kommer bli grym, 7040 är ju grym så hur fel kan det bli liksom...
Jag skrev dock fel mått, den bli 44,3mm, nästan exakt som 7040.
 

DrDre

Patek
Rolex Datejust 40 mm vill jag ha, den skulle kunna bli en keeper for life :dead:

Det är nog inte helt otroligt att det kommer. Vad jag vet har man väl fasat ut DD II:an och jag har fått för mig att DJ II inte blev någon dundersucce. Tror en DJ 40 skulle bli en rikigt storsäljare. Särskilt om man får till några vettiga urtavlor och båda varianterna av länkar och glasringar.
 

Samps

Cartier
Det är nog inte helt otroligt att det kommer. Vad jag vet har man väl fasat ut DD II:an och jag har fått för mig att DJ II inte blev någon dundersucce. Tror en DJ 40 skulle bli en rikigt storsäljare. Särskilt om man får till några vettiga urtavlor och båda varianterna av länkar och glasringar.
Urtavlor, glasringar och länkar är väl lite av DJ:s triumfkort så vi får hålla tummarna och börja spara =)
 

djanbin

Omega
Det finns bara en femsiffrig referens kvar i produktion och det är 16623 TT Yachtmaster. Lågoddsare på nya modeller i YM-serien mao.
 

fc2

Rolex
Hoppas att Omega slutar förstöra sitt varumärke. På ett sätt är det bra att de vill blidka vintage-folket men Speedmaster Mk II och Bullhead var bara fel. Sedan kan de skippa alla limited edition och Bond-klockor och skit. En klocka med ett cal. 321 hade jag gillat, så tar man tillvara intresset från vintage-folket, inte genom massa homagemodeller.

En Breguet XX med cal. 533.3 och flyback hade suttit fint, i stål. Kommer de med en sådan kommer jag spara för allt vad tyget håller.
 

Oew

Rolex
Tror du det? Hade vart perfekt! Så man slipper leta sönderpolerad 14790 :(o_O
Ja det tror jag, möjligen någon "boutique" edition eller liknande men tror det kommer isf! Men vill samtidigt slå ett slag för 15300 också. Tycker 39mm funkar riktigt bra även om man har något mindre handleder! Bäst är ju självklart 15202 men den är några snäpp dyrare!
 
Topp