• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Taxman

Rolex
2-Faktor
Jag börjar med en friskrivning:

JA! Jag vet att jag är ute i löjligt god tid då Baselworld 2016 börjar först den 17 mars 2016. :bag: Jag vet också att det är ytterst osannolikt att någon här på forumet kan uttala sig om vilka modeller som kommer släppas.

Detta till trots kan jag inte låta bli att fundera (och jag tror inte att jag är ensam om att göra det). Det jag är mest intresserad av är vilka nya modeller vi kan tänkas få se från Rolex. Det har ju i flera års tid spekulerats kring om det inte ska komma en ny keramisk Daytona i stål men hittills har det varit förgäves. Inför mässan 2014 respektive 2015 fanns nedan bilder på nätet som förslag på hur det skulle kunna se ut.

Dayto-Panda-2014.jpg


Rolex-Daytona-Stainless-Steel-Ceramic-bezel-Baselworld-2015-1.jpg


Jag måste säga att jag tycker att båda klockorna är ruskigt snygga och om någon av dem släpps 2016 hade de lätt kunnat vara aktuella som nästa köp (förutsatt att inte priset springer iväg alltför mycket).

Det jag personligen hoppas allra mest på är dock ytterligare en färgsättning till GMT. Pepsi kan vi nog räkna bort iom att det redan finns (surt bara att den tvunget skulle vara i guld!) men Coke är ju inte helt omöjligt.

Nedan bilder syntes också på nätet inför Basel 2015. Tyvärr släpptes ingen av dessa versioner men vi kan ju hoppas att det är dags 2016. Både Coke och Root beer förslaget tycker jag är riktigt fina även om Root beer:en kanske känns lite (i brist på bättre ord) dassig i färgen. Jag skulle gärna se att den inte var så gråaktig (om den nu släpps :p).

Släpps någon av nedanstånde modeller kan vi väl räkna med rusning till Rob så det klokaste är kanske att sätta upp tältet utanför på Drottninggatan redan några dagar i förväg. :D


Rolex-GMT-Master-2-Coke-Ceramic-Baselworld-2015-1.jpg


Rolex-GMT-Master-2-brown-Ceramic-two-tone-root-beer-Baselworld-2015-1.jpg


Så vad tror ni? Kan vi förvänta oss någon av dessa modeller från Rolex? Är det något annat ni hellre skulle vilja se? Vad kan övriga tillverkare tänkas komma med?
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
116710 Coke är möjligt tror jag! Hoppas i alla fall. :)

Ja, det känns ju inte helt omöjligt iaf. Även om man ju aldrig vet hur Rolex resonerar. Kanske har det blivit dags för en ny GMT Coke eller så vill de hålla på den några år till för att maxa försäljningen av BLNR och nya Pepsin.

Om vi får se en ny Coke så hoppas jag att den röda färgen blir lite skarpare än den är på Pepsi. Jag vet inte om det är för att just blå och röd är en svår kombination när det gäller keramik men det känns som att båda färgerna (på nya Pepsin) i vissa ljusförhållanden blir lite märkliga, typ lila färgstick.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Om vi får se en ny Coke så hoppas jag att den röda färgen blir lite skarpare än den är på Pepsi. Jag vet inte om det är för att just blå och röd är en svår kombination när det gäller keramik men det känns som att båda färgerna (på nya Pepsin) i vissa ljusförhållanden blir lite märkliga, typ lila färgstick.
Håller helt med! Ogillar verkligen den lila nyansen i det blå som kan uppstå ibland. Känns inte som den röda färgen blev helt 100 heller...
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Jag står fast vid åsikten som jag yttrade inför Basel i år. Ett år är för kort tid, det Basel borde vara biennal. Jag tror att förväntningarna på att alla stora klocktillverkare ska spotta ur sig nya tuffa modeller med nya innovativa tekniska lösningar varje år hämmar produktiviteten. Alltså, jag hoppas att de ställer Basel 16 och säger kom tillbaka nästa år. Fast, då får det fan vara något spektakulärt som kommer 2017.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Känner en urmakare hos rolex Geneve (Fransman) och efter vårt hårt drickande i München ville han påstå att 114060 kommer att komma i guld/stål.

Även stål subbarna kommer att presenteras med oysterflex
 

M021

Rolex
2-Faktor
Keramisk Daytona vore ju fantastiskt. Vad tror ni händer med 116520 isåfall? Går i banorna att slå till. Och andra sidan lär det väl inte finnas någon tillgänglig förrän om 3 år
 
Topp