• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Baselworld 2015, vad vill ni se?

Bluefade

Omega
En "re-issue" på 6263 tror jag aldrig vi kommer se då det inte är Rolex grej att gå bakåt i sin utveckling. Samma sak med Submariners utan kronskydd, gulnad lysmassa och andra dumheter som är vanligt på andra företags re-issues. Däremot tror jag att en keramisk ring inte är omöjligt. Tror definitivt den nuvarande skulle avslutas isf.
Tror inte heller att vi får se en likadan, vilket jag delvis är glad över, men en keramisk ring hade inte varit dumt på ståldaytonan.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Något sånt här
Black-Bay-2.jpg

Exakt den ja!
 

Whedda

Rolex
Tror inte heller att vi får se en likadan, vilket jag delvis är glad över, men en keramisk ring hade inte varit dumt på ståldaytonan.


Känns ju på något sätt som en naturlig utveckling precis som safirglaset som först kom på guldversionerna under sena 70-talet och sedan under 80-talet på stålmodellerna. Tyvärr lär som flera redan nämnt priset sticka upp då Rolex inte är sena på att ta betalt för den här "nya" teknologin. I kombination med galen CHF kan nog en ny Daytona med keramikring landa en bit över 100k...

Tror den skulle vara brutalt fin med svart tavla och svart keramisk ring btw...
 

Kairo

Panerai
Det känns iaf tryggt att Benjamin Clymer (Hodinkee.com) tror att en SS Daytona med keramisk ring kommer under Baselworld 2015.
"Not getting a new steel Daytona at the half-century mark isn't the end of the world. In fact the addition of a platinum Daytona to the line-up is a welcomed one. And we can all assume that in 2014 (or maybe 2015?) we'll see a steel Cosmograph with a ceramic bezel. In the mean time, the current steel offerings is one of the finest all-purpose watches around. And if you don't believe me, read Paul Boutros's review of it right here and tell me you're not convinced."

http://www.hodinkee.com/blog/hands-...na-in-platinum-live-pics-full-details-pricing
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Det känns iaf tryggt att Benjamin Clymer (Hodinkee.com) tror att en SS Daytona med keramisk ring kommer under Baselworld 2015.
"Not getting a new steel Daytona at the half-century mark isn't the end of the world. In fact the addition of a platinum Daytona to the line-up is a welcomed one. And we can all assume that in 2014 (or maybe 2015?) we'll see a steel Cosmograph with a ceramic bezel. In the mean time, the current steel offerings is one of the finest all-purpose watches around. And if you don't believe me, read Paul Boutros's review of it right here and tell me you're not convinced."

http://www.hodinkee.com/blog/hands-...na-in-platinum-live-pics-full-details-pricing

I call bullshit. Nån som vill satsa en tusing?
 

ScubaKing

Audemars
Hej alla!

Hittade en intressant artikel från monochrome med möjliga släpp från rolex under årets Baselworld och började tänka på vad jag själv skulle vilja se. I artikeln finns en del att bjuda på, några lite mer vågade gissningar än andra. Vad skulle ni vilja se? Jag hade inte haft något emot den keramiska ståldaytonan...

Ta en titt själva: http://monochrome-watches.com/rolex-2015-novelties-rolex-baselworld-2015-sports-watches-hope-see/

För er som missade förra årets finns den att läsa här: http://monochrome-watches.com/rolex...we-hope-to-see-from-rolex-at-baselworld-2014/

Rolex-Daytona-Stainless-Steel-Ceramic-bezel-Baselworld-2015-1.jpg


Skulle faktiskt vilja se den du har på bilden där, en keramisk Daytona med vit urtavla. Tror den skulle bli deras all time seller! Personligen skulle jag nog sälja en njure och köpa en, och det säger rätt mycket :)
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Gissar på en Daytona ceramic i stål, Day-Date månfas, GMT-Master coke i stål, Submariner root beer i stål/guld och Explorer med vit urtavla. Hoppas på en ny Oysterquartz och en Milgauss i guld.
 

Icaras

Rolex
Frågan är hur många (hundra) LE modeller Omega kommer att släppa... :shifty:
Dom borde ha tagit tillbaka designen från SMP 2254/2264 och även fortsatt med 3572-Speedyn, som hade plexi fram och safirbaksida. Istället för att finslipa lyckade modeller har de lanserat helt ny design som många gånger varit sämre än föregångaren... :( :p
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jo, och jag har för mig att jag frågat dig om referensen tidigare;)

Men är den där inte lite större än 40?
 
Jag är tveksam (Blir besviken om de väljer att släppa den ändå) på att de släpper en Daytona i stål med keramikring, detta skulle ha lite olika effekter; (Antagligen samma anledning som att de inte släppte BLRO i stål)
Den skulle ta död på all försäljning av 116520 (Stål) och antagligen sinka 116519/509.

Det jag hellre ser är att de kompletterar Daytona-serien med att de gulguld/Vitguld var sin keramikring.
Tänk er, en helguldsdaytona (Kan även tänka mig en tvåton!) med en brun keramikring.
Sexy as fuck.
 
Topp