• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Batteri till Seiko...

Hej.

Köpte en Seiko chronograph här på forumet. Lämnade in hos skomakaren för batteribyte, men klockan går bara ibland. Jag har för mig att jag läst att det krävs något specialbatteri för vissa Seikon.
Någon som vet?
D77EE968-B163-4CED-A9C2-3E46E25C646C.jpeg

Med vänlig hälsning, Johannes
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hej.

Köpte en Seiko chronograph här på forumet. Lämnade in hos skomakaren för batteribyte, men klockan går bara ibland. Jag har för mig att jag läst att det krävs något specialbatteri för vissa Seikon.
Någon som vet?
D77EE968-B163-4CED-A9C2-3E46E25C646C.jpeg

Med vänlig hälsning, Johannes
Man går till urmakaren med klockor:D Det kan vara svårt för en amatör( läs skomakare) att få batteriet att hamna helt rätt. Jag tror det är glappkontakt.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Du ska ha ett sr920w, inte att förväxla med sr920sw. Efter batteribyte ska man göra en "reset". Genom att med exempelvis en pincett trycka på den sida som är upp på batteriet när det är monterat och ett litet hål med markering på urverket, tror det är en pil och texten AC.
Jag har ett par som också krånglar lite, ofta plast detaljer som gått sönder i urverken...
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Om du ställer tiden både med de vanliga visarna och i den lilla alarmtavlan ser du om det bara är den lilla som tickar på eller om alla funktioner dör
 
Topp