• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Battle of 'dom nya moderna dressarna' - Rolex vs Omega vs Sjöö Sandström !

Vilken är din favorit?

  • Rolex - Cellini

    Röster: 42 22.8%
  • Omega - Tresor

    Röster: 57 31.0%
  • Sjöö Sandström - Royal Capital

    Röster: 85 46.2%

  • Totala väljare
    184

wadbro

Cartier
2-Faktor
Gillar SS men tycker att den ser liiiiite för vardaglig ut jmf med Omegan. Rolex tilltalar mig inte alls bland dessa tre så Omegan får min röst!
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Om jag skulle välja bland dessa 3 så hade jag nog valt SS då den tilltalar mig mest estetiskt och då tycker jag ändå inte att den är skitsnygg... Att bränna 100-150 kakor på en dressare är dock inget som känns aktuellt.
 
  • Like
Reactions: Wii

cab

Audemars
2-Faktor
SS då den känns lite modernare och skulle nog passa mig bäst. Inte sett några irl ännu dock.
 
Tycker alla 3 alternativen är rätt snygga.
När det gäller Cellini-serien föredrar jag den enklaste modellen, guilloche-tavlorna blir lite för mycket. Har tyvärr inte sett någon av alternativen live ännu, men som det känns på bilder så blir det seger för Sjöö pga det är kul med en helt ny modell, gillar den borstade ytan på glasringen, påminner lite om Patek utan att kännas som en rip-off .
Verket på Omegan ser fantastiskt ut och tavlan är klassisk, tycker dock att visarna förefaller lite enkla, hade varit trevligt med några fasningar kanske...
 

JES1

Breitling
Röstade på Omega av dessa 3. Gillar den skarpt. Dock har jag på senaste tiden haft en dragning mot nya (?) Jaeger-LeCoultre Geophysic. Sjukt snygg och med massor av cool teknik under skalet. Finns också i stål och platinum. Tror priserna ligger på samma nivå som Cellini:n?
MTI2MTQxNjQ5NDY5NDUwODgz.jpg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Påtal om inget så rockar Tele2s får en royal capital på reklamtavlorna i tunnelbanan, det väger tungt i min bok.

Kan försöka fixa en bild påvägen hem
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gillar Sjöö Sandströmen bäst av dessa tre. Tycker att den helt enkelt är snyggast och har bäst balans i designen.

Cellinin är iofs fin, men Rolex har andra modeller som är ca 10000 ggr roligare, snyggare *insert valfritt superlativ* etc. Det gör Cellinin helt ointressant för mig. Gubbig är den också. På ett dåligt sätt.

Omegan är ju helt enkelt bara jättetrist. I min bok. Den kan säkert göra någon annan lycklig. I en annan galax. Typ galaxen för folk som gillar trista gubbomegor som inte ens är vintage.

:D
 

Guinness

Cartier
Omegan i min bok, trots att jag inte är så förtjust i urtavlan.

Reservation mot att jag inte sett någon irl, kanske någon representant ifrån Nymans/ROB som kan ta med klockorna till skellefteå GTGn på lördag;)
 

JayJay

Rolex
Eftersom rubriken lyder "moderna" så tar S&S hem en promenadseger på utseende. Tycker dock att prislappen är väl tilltagen... men jag tror faktiskt att de säljer ändå? Ngn som har koll på hur de säljer?
 

_jonte

Patek
Gillar nog S&S bäst, tätt följt av Rolex. Omega klart sist, mest för den har glasbaksida som bara känns kul på typ en Lange. (och ett litet minus för S&S glasbaksida med)
Priserna på alla tre är väl dock rätt löjliga?
 

djanbin

Omega
I sammanhanget bör väl nämnas att SS har ett rejält viklås i 18k guld medan Rolmega har klena pin buckles.

SS är snyggast av dessa imo.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
S&S ser klart bäst ut i min bok. Nån som vet vad den kostar i stål? Har tyvärr inte hittat 146k liggandes nånstans.
Cellinin förstår jag inte alls. Den är bara ful rakt igenom.
Omegan, visst men känns fantasilös i sitt utförande.
 
Eftersom rubriken lyder "moderna" så tar S&S hem en promenadseger på utseende. Tycker dock att prislappen är väl tilltagen... men jag tror faktiskt att de säljer ändå? Ngn som har koll på hur de säljer?

Vet inte men har för mig att dom sa att dom tillverkat 30st i guld om jag inte missminner mig, såg f.ö två st skyltade igår, en på NK och en på Krons....
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Jämnt lopp mellan Omega och Rolex, båda har fantastiska urtavlor. Måste jag välja så blir Rolex 1:a, Omega 2:a och SS 3:a.
 

Apansson

Torpare
Har prövat SS irl, ska förhoppningsvis pröva både cellini och tresor på fredag. Tycker dock att cellini känns lite rörig på bild, men det kan ju vara missvisande. Tyckte Royal Capital var ful på bild, men den är sjukt bra irl.
 
  • Like
Reactions: Wii
Topp