• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Baume och Mercier vintage damklocka

Hej!
20211119_133817.jpg
Jag hoppas att här finns någon vänlig själ som kan hjälpa mig. Har extremt svårt att hitta någon information om just detta damur, som är som ett armband. Finns där något värde i den eller är det bara att ge till dottern att använda som leksak, mer eller mindre..
Väldigt tacksam för er experthjälp 🙏
 

Bilagor

  • 20211119_134224.jpg
    20211119_134224.jpg
    163.8 KB · Visningar: 10
  • 20211119_134127.jpg
    20211119_134127.jpg
    217.4 KB · Visningar: 10
Senast ändrad:
Baume & Mercier är ett välkänt och välrenommerad gammalt klockmärke. De har en lång historia med fokus på just damur. Den klocka du visar upp är inte helt tokig. Några få tusenlappar är den nog värd om den fungerar som den ska. se här: https://oosterbosch-vintagewatches.com/watches/baume-mercier-bracelet-ladies-art-deco-style/
Tusen tack för ditt svar👍. Klockan fungerar precis som den ska. Finns dock ingen originalbox, eller papper kvar på den. Ser på bilderna på länken som du skickade att urtavlan ser inte likadan ut, på min står det incabloc, och inte Swiss Made, utan bara Swiss. Funderar på om det kan ha att göra med under vilken tidsperiod den tillverkades🤔
 
Topp