• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Baywatch

Baywatch

Omega
Hej!

Jag är ny på KS men har köpt och sålt många klockor förut.
Skriv gärna en rad nedanför om ni har gjort affär med mig.
 

15202

Omega
Träffade mister idag för f2f på en köpesannons jag hade ute... mkt fin klocka precis som utlovat å allt sköttes mkt professionnellt!!
 
D

Deleted member 19984

Guest
Gjorde min första affär (och nu första inlägget!) på forumet med Baywatch, jag köpte ett crafter-band och allt gick mycket bra!
 

DonPedro

Omega
2-Faktor
Sålde en klocka till Baywatch - trevlig och enkel att ha att göra med och en bra transaktion rakt igenom! Goodguy!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
"Givetvis smidig affär (kommer inte ställa 1000 frågor annat än om tätheten och gången typ)"

"Kolla upp om täthetsgarantin gäller, den ska köpas specifikt som badobjekt :)
Kolla gärna tidsavvikelsen, inte supernoga men jag vill veta om den går +3 spd eller +12 spd..
35.5 låter rimligt inkl. frakt om allt är i sin ordning. Swish redo."

Åker iväg och kollar papprerna jag inte har till hands angående garantin som det inte står något på, laddar ner en app för att mäta avvikelsen.
Skriver sen att jag åker till ADn dagen efter och kollar upp garantin då det inte står på papprerna och passar på att köra den i timegraphern där men får då som svar
"Du behöver inte förbi Krons. Jag tackar för allt men hittade en annan som var under vanlig garanti."

Baywatch har väl inte direkt gjort något större fel men jag tolkade det som om vi hade en deal om garantin gällde och tidsavvikelsen var normal. Surt då att behöva börja om och hitta en ny köpare när man tror sig ha en. Tycker inte det är ett okej beteende och kommer undvika att göra affärer med denne Baywatch i fortsättningen.
 

Baywatch

Omega
"Givetvis smidig affär (kommer inte ställa 1000 frågor annat än om tätheten och gången typ)"

"Kolla upp om täthetsgarantin gäller, den ska köpas specifikt som badobjekt :)
Kolla gärna tidsavvikelsen, inte supernoga men jag vill veta om den går +3 spd eller +12 spd..
35.5 låter rimligt inkl. frakt om allt är i sin ordning. Swish redo."

Åker iväg och kollar papprerna jag inte har till hands angående garantin som det inte står något på, laddar ner en app för att mäta avvikelsen.
Skriver sen att jag åker till ADn dagen efter och kollar upp garantin då det inte står på papprerna och passar på att köra den i timegraphern där men får då som svar
"Du behöver inte förbi Krons. Jag tackar för allt men hittade en annan som var under vanlig garanti."

Baywatch har väl inte direkt gjort något större fel men jag tolkade det som om vi hade en deal om garantin gällde och tidsavvikelsen var normal. Surt då att behöva börja om och hitta en ny köpare när man tror sig ha en. Tycker inte det är ett okej beteende och kommer undvika att göra affärer med denne Baywatch i fortsättningen.
"Sorry kom på nu att jag helt glömde bort att kolla. Bor i princip hemma hos tjejen nu men är ledig imorgon så åker förbi på dagen och kollar papprerna!" Skrev @Luckyluciano


Inte så konstigt jag köpte annat objekt när säljaren glömde höra av sig :)
Du citerade visst lite selektivt. Eller?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
"Sorry kom på nu att jag helt glömde bort att kolla. Bor i princip hemma hos tjejen nu men är ledig imorgon så åker förbi på dagen och kollar papprerna!" Skrev @Luckyluciano

Inte så konstigt jag köpte annat objekt när säljaren glömde höra av sig :)
Under en dag och skrev det lika fort. Då kunde du snyggt svara att det inte är aktuellt längre då du hade behövt veta på dagen. Tycker du kunde skött det hela snyggare helt enkelt :)
 

Baywatch

Omega
@Luckyluciano Ja, det är möjligt. Tack för din input i min tråd. Jag tar gärna emot feedback. Upp till potentiella köpare att avgöra när de läser.
Jag anser varken att du eller jag gjort något jättefel - men du tappar lite trovärdighet i min bok när du försöker svartmåla mig samtidigt som du selektivt citerar vad du vill. Jag har inget emot att du lägger ut hela vår konversation.
Det var dock inte heller så att du hade din klocka OHPF eller hade andra spekulanter.

I vilket fall: ingen big deal för mig, ha det gott!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
@Luckyluciano Ja, det är möjligt. Tack för din input i min tråd. Jag tar gärna emot feedback. Upp till potentiella köpare att avgöra när de läser.
Jag anser varken att du eller jag gjort något jättefel - men du tappar lite trovärdighet i min bok när du försöker svartmåla mig samtidigt som du selektivt citerar vad du vill. Jag har inget emot att du lägger ut hela vår konversation.

I vilket fall: ingen big deal för mig, ha det gott!
Det var dock inte heller så att du hade din klocka OHPF eller hade andra spekulanter.
Skrev att du inte direkt gjort något större fel. Blir bara trött då det här börjar bli ett vanligt problem vid affärer på Ks och nu blev det att du fick ta irritationen. Om jag hade andra spekulanter vet du inte.
Försöker inte svartmåla dig, det är var till var en och döma. Det där var mina erfarenheter av en eventuell affär. Trött på att folk inte heller våga skriva något för de själva är rädda att få dåligt omdöme då i sin tråd.
 

Baywatch

Omega
Skrev att du inte direkt gjort något större fel. Blir bara trött då det här börjar bli ett vanligt problem vid affärer på Ks och nu blev det att du fick ta irritationen. Om jag hade andra spekulanter vet du inte.
Försöker inte svartmåla dig, det är var till var en och döma. Det där var mina erfarenheter av en eventuell affär. Trött på att folk inte heller våga skriva något för de själva är rädda att få dåligt omdöme då i sin tråd.
Okej. Om du har andra spekulanter så råder jag dig att ta kontakt med dem, det är ju bara 3 dagar sedan jag hörde mig av till dig. Tror inte du skrev till dem att den var på väg att säljas, eller?

I vilket fall: jag menar genuint att jag uppskattar din feedback. Som vi båda konstaterat är det upp till eventuella spekulanter att bedöma mitt/ditt agerande.
Jag bryr mig inte så mycket vad du skriver eftersom jag omöjligen kan ta ifrån dig din upplevelse av affären. Du äger den. Dessutom är det ju exakt sånt här som GG/BG-tråden är till för. Däremot vill jag nog tipsa om att andra användare skulle kunna bli irriterade om de upplevde en vinklad historieskrivning där PM selektivt lyfts fram i deras GG/BG-tråd.

Som du säger är ju en del jätterädda för andra typer av omdömen än "100% grym köpare!!11". Urvattnar ju syftet med tråden.
 
Topp